خبرهای کلی

نمایش «قصه های قلعه قرمز» در تماشاخانه ماه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، «استوری های «قلعه سرخ» اقتباسی از داستان مرزبان نامه است که در قلعه ضحاک در ولایت بامیان می گذرد، جایی که زنان هیچ سلاحی ندارند، فقط داستانی است علیه تروریست ها در تکفیر. زینب یکی از شیرزنان بامیان است که باید سخت را انتخاب کند. انتخابی که در نهایت این نمایش را رقم خواهد زد.

مصطفی جعفری خوزانی کارگردان نمایش درباره این اثر به خبرنگار آنلاین گفت: قصه های قلعه سرخ به ندای جشنواره اقتباس چهارراه پاسخ داد.هنوی و «ضحاک» اقتباسی از وضعیت افغانستان برگرفته از مرزبان نامه و مقاومت زنان افغان در برابر گروه های تکفیری است.

وی با اشاره به اینکه 6 ماه در ساخت این قطعه با بیست بازیگر تمرین کرده است، سپس افزود: این قطعه از نظر مضمون کاملاً با هفته هنر انقلاب همخوانی دارد تا بتوانیم کسانی را که نادیده گرفته شده اند ببینیم. ” اند و ضعیف، این مهم بود و سعی کردیم گروهی بی سابقه ببینیم و حال خود را نشان دهیم و مخاطب را همدل تر کنیم، از بازیگران افغانستانی هم در این نمایش استفاده کردیم.

ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و تازه کار افغان و ایرانی

جعفری با اشاره به اینکه کاراکترهای این قطعه تلفیقی از هنرمندان پیشکسوت و تازه کار افغانستان و ایران است، خاطرنشان کرد: اکثر هنرمندان کار برای اولین بار صحنه را تجربه می کنند، اما حضور بازیگران باتجربه کمک زیادی به این کار کرده است. استانداردهای بازیگری خود را بهبود بخشند.” او آهنگساز این قطعه ایرانی است، اما با کمک نوازندگان افغانستانی موفق به ساخت موسیقی بدیلی شد.

او کارگردان قطعه «داستان» است. های «قلعه سرخ» استقبال تماشاگران تئاتری را در انتخاب مضمون برجسته کرد: اگر داستان به تئاتر بازگردد، شاهد حضور افراد بیشتری در سالن ها خواهیم بود، معمولاً آثار ضد تاریخی که به آنها آثار مترقی می گویند. اند نوعی از کسالت ساخته شده در مخاطب اند. اگر به داستان برگردیم و داستان های دراماتیک را مستقیماً برای مخاطب تعریف کنیم، مخاطب همچنان تشنه داستان های خوب است.

از دیگر عوامل این قطعه می توان به سید محمد موسوی آهنگساز، علی رضایی و نثار احمد رضایی نوازندگان، محمد رسول پریشانی دستیار کارگردان، فاطمه حسنی طراح پوستر و گرافیست، فرزام مختاری، زهرا محمدی اشاره کرد. ، زهرا احسانی، سینا صلواتی، پروین حیدر، محمد عیسی احمدی، سارا احمدی، یونس قادری، مریم حیدر، علیرضا احمدی، جواد احمدی ذکر شد.

گفتنی است، تماشاخانه «قصه های قلعه سرخ» از 10 تا 22 فروردین ماه ساعت 8:45 در خیابان استانداری، گردنه سعدی، عمارت تاریخی سعدی، تماشاخانه قمری حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه می رود.

دکمه بازگشت به بالا