اقتصادی

نه تنها اشتباهات گذشته خنثی نشده، بلکه درحال تکرار است!

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بخشنامه عوارض صادراتی فرآورده های معدنی گفت: در حالی که هدف در سال جدید بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه بود، ناکامی های گذشته نه تنها خنثی شده، بلکه تکرار می شود.

فردین آقابزرگی با بیان اینکه هدف تراست های مغزی در مسائل اقتصادی، بازار سرمایه و سرمایه، بازگشت سرمایه از خارج است، گفت: این گذار نیز در حال تشدید است. در یک سال و نیم اخیر سه بار شاهد چنین تصمیماتی بوده ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر بخشنامه اخیراً تصویب شده، وضع عوارض صادراتی برای پتروشیمی های نیمه خام مانند اوره و آمونیاک و همچنین قیمت گاز در بودجه های صنعت نشان می دهد که برای حمایت از تولید برای درک وضعیت کلان کشور به انسجام نیاز است. منافع. در حالی که شعار امسال تولید مبتنی بر دانش و ایجاد اشتغال است، چنین مقرراتی تنها تولید را تضعیف می کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: درست است که می توان مالیات و عوارض زیادی را در حوزه واسطه گری اعمال کرد اما بانک اطلاعاتی منسجمی وجود ندارد یا اراده کافی وجود ندارد. این مسائل باعث ایجاد بی اعتمادی در بازار سرمایه می شود. در حالی که همه بر این باور بودند که در سال 1401 افت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه بازگردانده شد، چنین تصمیماتی نه تنها اشتباهات گذشته را خنثی نکرد، بلکه اشتباهات گذشته را تکرار کرد.

به گزارش رویداد برتر، وزارت صمت روز گذشته بخشنامه عوارض صادرات محصولات معدنی را صادر کرد که باعث شد شاخص کل بورس از مرز 33 هزار واحد عبور کند. سقوط.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا