خبرهای کلی

هشدار آقا مجتبی تهرانی به قالیباف چه بود؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از روز گذشته به شدت از بازگشت همسر، دختر و داماد خود از ترکیه با کالسکه به کشور انتقاد می کند و احتمالا این حملات تا مدتی دیگر ادامه خواهد داشت. روزهای بیشتر، سپس مانند بسیاری از سوالات دیگر. کوچک و بزرگ را فراموش کنید.

اما نکاتی در این داستان وجود دارد که پسر قالیباف آن را «اشتباهی نابخشودنی» خوانده و برخی آن را رد کرده‌اند که می‌تواند به تحلیل دقیق‌تر این داستان‌ها کمک کند:

1. محمدباقر قالیباف احتمالاً برنامه تاسف بار یا واقعی برای «سقوط او» دارد زیرا بعید است خانواده های دیگر مسئولان چنین سفرهایی نداشته باشند و تنها همسر و فرزندان رئیس مجلس به ترکیه سفر کنند. پس نه اونی که این عکس ها رو منتشر کرده خیلی امامزاده است و نه قالیباف که زن و بچه اش رفته ترکیه خیلی مقصره ولی به هر حال اگر توطئه ای برای تخریب قالیباف بوده خانواده گوینده بهترین بهانه رو آوردند. . به مخالفان

2. اینکه قالیباف با وجود شعارهای حمایت از تولید ملی و حاکمیت جهادی و توجه به 96 درصد زنان و کودکان به ترکیه رفته و نیازهای خود را از آنجا خریداری می کند، چندان عجیب نیست و مختص قالیباف نیست. . در همین فهرست که در سال 96 در روزنامه A4 منتشر شد، رئیس مجلس هیچ اثری از تولید داخلی نداشت و اساساً ثروت و نقدینگی او با نود و شش درصد آن زمان برابری نمی کرد. او هیچ اثری از غرور یا سمند در لیست نمی بیند. مزدا مدل 87 و پاترول مدل 71 از محصولات ژاپنی این لیست هستند که دارای بدنه 330 متری و 180 متری و نقدینگی حدوداً 37 میلیون تومانی هستند. این تولیدات ملی کجا و نود و شش درصد چنین ثروت و نقدینگی کجاست؟ در حالی که قالیباف حداقل این لیست را منتشر کرد. دیگران هم همین کار را نکردند.

آقای مجتبی تهرانی به قالیباف چه هشداری داد؟

3. اینکه بگوییم گناه زن و بچه نباید روی فرش نوشته شود، حرف کامل نیست. وقتی مردم همه جنبه های زندگی خود را تحت تصمیماتی مانند آقای قالیباف می بینند، چرا به خود حق نمی دهند در مورد همسر و فرزندان ایشان صحبت کنند؟ در حالی که مقامات دولتی و خانواده های آنها در سراسر جهان زیر ذره بین رسانه ها و افراد قرار دارند، به علاوه اگر فرزندان به خاطر پدر و مادرشان سرزنش نمی شدند، خداوند در آیه 28 سوره انفال هشدار نمی داد: فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ و فرزندان شما وسیله آزمایش هستند و خدا همان جاست که از آزمایش می گذرد. ضمناً اگر خانواده های مسئولین با آنها کاری نداشتند، قانون اساسی و قانون عمومی بر لزوم اظهار اموال مقامات و خانواده های آنها قبل و بعد از مسئولیت تأکیدی نکرده و گفته فقط اموال است. از مسئولان مسئولان باید بررسی شوند کاری که فرزندان مسئولین انجام دادند که پدرشان مسئول آن است چندان قابل قبول نیست. وقتی فرزندان این مسئولان به دلیل قدرت اراده عمومی که به پدرشان داده می‌شود، فرصت‌های بیشتر و بهتری نسبت به دیگران داشته باشند، باید ملاحظات و مشکلاتی را تحمل کنند. مگر اینکه بگویند تمام هزینه هایی که از بدو تولد به خاطر موقعیت پدر و فرصت هایی که به دست آورده ایم به بیت المال برگردانده می شود تا بتوانیم آزادانه زندگی کنیم. اگر کسی می تواند این فرصت ها و هزینه ها را به نام خدا جبران کند.

4. چه بخواهیم و چه نخواهیم رئیس جمهوری اسلامی و اطرافیانش هر کاری انجام دهند بر اساس اصل نظام نوشته شده است و نظام در مجارستان مجری احکام اسلام شناخته می شود. بنابراین اهل نظام و اطرافیانشان با گناه و گناه و معصیت و هر عمل بی ارزشی مستقیماً وارد دین می شوند. به همین دلیل است که مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی که رهبر معظم انقلاب او را عالم عامل الهی به قالیباف معرفی کردند، فرمودند: «آگاه باشید که شما هم مسئول دین مردم هستید». البته این هشدار به همه مسئولان است. اینجا جمهوری اسلامی است. آنها مسئول دین مردم هستند و نمی توانند کاری کنند که به دین آسیب برساند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا