سلامت و دانش

آخرین وضعیت کرونا در گلستان/ اولویت تزریق دوز چهارم واکسن چه کسانی هستند؟

رویداد برتر/ گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان آخرین وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب و میزان واکسن های تزریق شده در روزهای مختلف را در این محدوده تشریح کرد.

سعید گل فیروزی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا در بیمارستان های استان گلستان بستری هستند، اظهار کرد: تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان در حال حاضر نسبت به روز گذشته هفت نفر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین مقیاس رنگی رسمی تاج شهرهای کشور هم اکنون در هشت شهر استان گلستان وضعیت زرد است، افزود: بر این اساس وضعیت تاج در بندرگز بندر بندر ترکمن. ، علی آبادکتول، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت و انگ زرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه شهرستان های آزادشهر، آق قلا، رامیان، کردکوی، گرگان و گنبدکاووس نیز در وضعیت آبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در مجموع سه برابر بیش از 3 میلیون و 300 هزار دوز واکسن تا کنون تزریق شده است.

گلفیروزی با اشاره به اینکه حدود 94 درصد از واجدین شرایط در استان گلستان برای اولین بار واکسینه شدند، ادامه داد: بیش از 84 درصد از ساکنان استان نیز نوبت دوم واکسیناسیون عروق بیماری کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه سومین تزریق در استان حدود 40 درصد جمعیت بالای 18 سال است، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای 70 سال، دارای سیستم ایمنی ضعیف و کادر پزشکی و افراد دارای بیماری زمینه ای می تواند آن را تحمل کند. واکسن چهارم را دریافت کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه گلستان افزود: بر این اساس باید حداقل 4 تا 6 ماه بین دوز سوم و چهارمین واکسن، ترجیحاً با همان سکوی نوبت سوم، بین دوز چهارم فاصله باشد. “

دکتر گل فیروزی تاکید کرد که تاج هنوز تمام نشده است، لازم است واکسیناسیون کامل شود و اقدامات پزشکی برای بهبود وضعیت انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا