ورزش

ایران به المپیک دانش‌آموزی ۲۰۲۲ چین می‌رود یا فرانسه؟

رئیس انجمن ورزش های دانش آموزی از اعزام کاروان ایران به دومین دوره المپیک دانش آموزی (ژیمناسیم) 2022 که در چین و فرانسه برگزار می شود، خبر داد.

حسین بابویی در گفت وگو با رویداد برتر، درباره مسابقات دبیرستان ها (المپیک دانش آموزی) و حضور کاروان ایران، اظهار کرد: المپیک دانش آموزی 2020 باید در چین برگزار می شد، اما ویروس کرونا به تعویق افتاده بود و باید دوباره در سال 2020 برگزار می شد. 2021. ، و در نهایت تصمیم گرفته شد که این مسابقه در سال جاری در پاییز 2022 برگزار شود.

اعزام کاروان ایرانی به دبیرستان چینی

وی ادامه داد: از ابتدا کاروان ایران باید در سال 2020 به ژیمناستیک چین اعزام می شد، بنابراین در کشتی آزاد و فرنگی، ووشو، تکواندو و جودو کاروان ایران را خواهیم دید و در سال 2020 تصمیم گرفتیم حدود 60 نفر داشته باشیم. ورزشکاران و 10 نماینده به مسابقات اعزام می شوند که در مجموع می توانند 70 نفر باشند و این روش برای مسابقات امسال نیز در نظر گرفته می شود.

رئیس انجمن ورزش دانش آموزی خاطرنشان کرد: مسابقات دبیرستان 2022 باید در فرانسه برگزار می شد، اما به دلیل تعویق دو ساله مسابقات گرامر چینی 2020 و تغییر تاریخ مسابقات گرامر فرانسه در سال 2022. ، شاهد 2 المپیک دانش آموزی خواهیم بود. البته این یک ملاحظه است و بهتر بود مسابقات فرانسه به تاریخ دیگری موکول می شد اما در نهایت با توجه به اقدامات زیاد کاروان ایران برای اعزام به المپیک دانشجویان چین، ورزشکاران ایرانی به این مسابقات اعزام شدند. امسال به مدرسه گرامر چینی می فرستیم. لازم به ذکر است که برخی از کشورها تصمیم دارند کاروان خود را به چین، برخی دیگر به فرانسه و برخی دیگر به هر دو رویداد اعزام کنند.

بابویی ادامه داد: مسابقات دبیرستان های فرانسه 2022 از 17 اردیبهشت ماه سال جاری و مسابقات دبیرستان های چین 2022 در نیمه آذرماه امسال برگزار می شود و این تصمیم به تایید فدراسیون جهانی ورزش مدارس رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فرانسوی ها شرایط خاص خود را برای برگزاری این مسابقات داشتند و هیچ واکسیناسیونی برای آنها قابل قبول نبود، سال 2022 برای المپیک دانشجویان فرانسه بود، اما اکنون با توجه به اینکه هر دو رویداد باید ظرف یک سال برگزار شود، همه چیز را می بینیم. کاروان ایران در حال اعزام به چین است.

رویکرد اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی

رئیس انجمن ورزش دانش آموزی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اعزام دانش آموزان به مسابقاتی مانند صربستان، گفت: کانون دانش آموزی در 30 رشته ورزشی پسر و 30 دختر فعال است و برخی مسابقات جهانی با چارچوب فرهنگی ناسازگار است. در ایران چنین رقابتی وجود ندارد و امکان اعزام کاروان از ایران به تمامی مسابقات جهانی وجود ندارد و بر اساس تصمیمات انجمن در خصوص اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی و آسیایی به عنوان مثال. در مسابقات آسیایی از جمله فوتسال و بسکتبال شرکت کردیم و به مقام قهرمانی رسیدیم.

وی افزود: شرکت در مسابقات دبیرستان ها یکی از برنامه های اصلی اتحادیه دانش آموزی است و طراحی این مسابقات مشابه مسابقات المپیک است که متاسفانه در سال 2018 از ظرفیت این مسابقات استفاده نکردیم در نهایت برای اولین بار سال در کشتی آزاد و فرنگی نتایج خوبی در مسابقات کسب کردند و در بین 40 کشور جهان با 13 مدال طلا در جایگاه نهم قرار گرفتند.

رئیس انجمن ورزش دانش آموزی با اشاره به اینکه مسابقات دبیرستان ها از سال 1353 در حال برگزاری است و مسابقات بسیار مهمی در رده دانش آموزی است و کشورهای پیشرفته به این مسابقات توجه زیادی دارند، گفت: کشورهای پیشرفته این مسابقات را برای این مسابقات برگزار می کنند. رشد و آنها به آشکار شدن استعدادهای ورزشی نگاه می کنند، و نه فقط به عنوان قهرمان، تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان هم سن و سال مهارت های ذهنی و روانی مورد نیاز برای رقابت در مسابقات جهانی و المپیک را دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا