سلامت و دانش

ترخیص مشروط شیرخشک‌های رژیمی/ ۸۸۰ هزار قوطی ماند

طبق اعلام گمرک ایران، اخیراً حدود 120 هزار جعبه از مجموع یک میلیون شیرخشک رژیمی ذخیره شده و با تایید سازمان غذا و دارو از گمرک ترخیص شده و به صاحب کالا تعهد داده شده است. تحویل صاحب کالا می شود.

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، در تشریح روند ترخیص شیرخشک‌های رژیم که هفته گذشته ترخیص آن‌ها از گمرک اعلام شد، به رویداد برتر توضیح داد: این محموله‌ها از طریق رهگیری و همکاری گمرکی ترخیص شدند. با تایید سازمان بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت.

ترخیص محموله شیرخشک از گمرک و ورود سازمان بازرسی

وی خاطرنشان کرد: محموله های شیرخشک رژیمی در 10 ثبت سفارش و 19 قبض انبار بوده است. و در اسرع وقت

لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: برای ترخیص کالا از گمرک سازمان غذا و دارو باید سند انجام تعهدات قبلی صاحب کالا را نیز تمدید کند.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از انبار لبنیات غذای کودک در گمرک شنیده می‌شود، در حالی که مشکلاتی برای عرضه داخلی وجود دارد، سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که کالا را ترخیص می‌کند، اما واکنش گمرکی گزارش شده است که این محموله ها که در 19 قبض انبار و به صورت متناوب از 19 بهمن لغایت پایان فروردین وارد شده است، ثبت سفارشی نداشته و تعهدات قبلی صاحب کالا هم از سوی سازمان غذا و دارو تمدید نشده است. مدیریت. برای رهاسازی دارو مصرف کنید.

بر این اساس، عنوان شد در جریان سازش، این محموله ها به تدریج در اوایل اردیبهشت ماه به ثبت رسید و به محض انجام اقدامات لازم و اظهار کالا از گمرک ترخیص خواهد شد.

880000 جعبه اضافی در انتظار اقدام توسط سازمان غذا و دارو هستند

این در حالی است که بر اساس آخرین اظهارات سخنگوی گمرک، سازمان غذا و دارو حدود 12 هزار صندوق را ترخیص کرده است که حدود 12 درصد کل محموله ها تا به امروز است و 880 هزار صندوق دیگر نیز در انتظار اعلام مجوزهای لازم برای ترخیص از گمرک از سوی این سازمان است.

ابهام در تعریف ارزش افزوده; تسویه حساب با تعهد

به گفته وی، با وجود ابهام در تعیین ارزش افزوده محصول، گمرکات متعهد شدند شیرخشک وارداتی به تهران را با تعهد صاحب کالا ترخیص کنند.

سازمان غذا و دارو همچنین اخیرا اعلام کرده است که 13000 قوطی شیر خشک تصفیه شده را در داروخانه ها توزیع کرده است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا