هنر و فرهنگ

خبرنگار مسیحی که با شهادت مظلومانه‌اش خبرساز شد!

صبح روز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1391، شیرین ابوعقلی برای دومین بار با همان روحیه انقلابی و عزم خود برای پوشش مقاومت مردم فلسطین به اردوگاه ینین در کرانه باختری رفت، اما این بار بازگشت و اخبار را سرکوب کرد. با شهادتش

به گزارش رویداد برتر الجزیره «شیرین ابوعقله» خبرنگار شهید کشته شده توسط رژیم صهیونیستی در حین تهیه گزارش از درگیری ها در اردوگاه مقاومت ژنو بیش از سی سال است که صدای مظلومیت فلسطین و گناهان صهیونیست را در سراسر جهان پخش کرد.

اقدام رژیم صهیونیستی که مستقیماً سر شهید ابوعاقله را با گلوله های انفجاری هدف قرار داد، رفتاری وحشیانه و عمدی بود که صهیونیست ها بارها شاهد آن علیه خبرنگاران و تیم های رسانه ای آزادی خواه فلسطینی فعال در سرزمین های اشغالی بوده اند.

صهیونیست ها طی سالیان متمادی سعی کرده اند با این اقدامات جنایتکارانه و غیرانسانی رسانه ها را در هنگام گزارش وقایع فلسطین اشغالی ساکت کنند.

سال ها پیش زمانی که شهید شیرین ابوعقلی گزارشی را از پشت بام ساختمان شبکه الجزیره ارسال کرد، صهیونیست ها در یک پخش زنده وحشیانه به دفتر الجزیره حمله کردند.

آنچه شهید ابوعقیل را بسیار متمایز می کرد، حضور شجاعانه و بی باک او در بسیاری از تحولات فلسطین اشغالی بود. به همین دلیل صهیونیست ها او را به طور مستقیم و غیرمستقیم بارها به مرگ تهدید کردند.

صبح روز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1391، شیرین ابوعقلی برای دومین بار با همان روحیه انقلابی و عزم خود برای پوشش مقاومت مردم فلسطین به اردوگاه ینین در کرانه باختری رفت، اما این بار بازگشت و اخبار را سرکوب کرد. با شهادتش

وی در حالی که جلیقه و جلیقه ضد گلوله به تن داشت به ضرب گلوله تک تیراندازان اسرائیلی کشته شد.

مقامات تروریستی اسرائیلی مرگ وی را غیرعمد و نتیجه تبادل آتش بین دو طرف اعلام کردند، در حالی که علی الصمودی، خبرنگار حاضر در صحنه گفت: نیروهای فلسطینی در صحنه حضور نداشتند و بدون اخطار مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند.

این زن مجاهد به دلیل مشارکت فعال در تحولات سرزمین های اشغالی بارها توسط صهیونیست ها دستگیر، ضرب و شتم یا تیرباران شد.

شهید شیرین ابوعقلی در سال 1971 در خانواده های مسیحی در بیت المقدس به دنیا آمد.

پس از بازگشت به فلسطین، به رسانه پیوست و در آنجا برای رسانه های سازمان ملل متحد انوارو، رادیو صدای فلسطین، تلویزیون عمان، مؤسسه مفتی و رادیو مونت کارلو کار کرد.

وی از سوی بسیاری از فعالان رسانه ای فلسطینی به عنوان استاد و الگو در علم رسانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شناخته شده است.

هیچ شهر، روستا و اردوگاه فلسطینی وجود نداشت که شهید ابوعقیل در آن حضور نداشته باشد تا دردها و مبارزات آنها برای رهایی را به تصویر بکشد.

فلسطینی ها او را ادامه دهنده سفر اسقف جنگجو هیلاری کاپوچین می دانستند که مصمم بود از طریق رسانه ها توجه جهانیان را به مظلومیت مردم فلسطین و گناهان صهیونیست ها جلب کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت وی، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل ترور شهید ابوعقلی دانست.

سعيد خطيب زاده، سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: اين جنايت رژيم صهيونيستي گواه روشني بر عدم كفايت آن در نقش و جايگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران است. در افزایش آگاهی عمومی.»

حازم قاسم سخنگوی حماس نیز تاکید کرد: جنایت کشتن شیرین ابوعقله جنایت دیگری است که به فهرست جنایات رژیم صهیونیستی علیه رسانه های فلسطینی اضافه شده است.

سفیر ایالات متحده در تل آویو خواستار تحقیق در مورد مرگ شیرین به دلیل شهروندی ایالات متحده شده است.

سازمان ملل پس از شهادت وی، ترور خبرنگار الجزیر در فلسطین را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری شد.

علاوه بر این؛ با وجود اینکه صهیونیست های قاتل تلاش کرده اند صدای خبرنگاران آزاده را خاموش کنند، اما با شهادت این شهید مجاهد، صدای آنها بلندتر از همیشه خواهد شد و تمام خون او و همه شهدای مقاومت بر سر جنایتکاران خواهد ریخت. رژیم صهیونیستی

البته روزی که رسانه ها از آزادی سنت کودز خبر می دهند دور نیست!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا