خبرهای کلی

دوری، دوستی می‌آورد – رویداد برتر

اغلب وقتی مردم به ما نزدیک هستند، نقاط ضعف او را بهتر می بینیم و وقتی از ما دور می شوند، نقاط قوتشان در ذهنمان برجسته می شود، شاید بهانه ای تاریخی و فرهنگی باشد، شاید هم نه.» در هر صورت علی دایی و عادل فردوسی پور آخرین نمونه از این مَثَل است.

رویداد برتر به نقل از این روزنامه دنیای اقتصاد «یک ضرب المثل قدیمی ایرانی هست که می گوید «فاصله دوستی می آورد.» درستی این مثال بارها در جاهای مختلف ثابت شده است، در هر صورت می توان علی دایی و عادل فردوسی پور را آخرین نمونه های این مثل دانست. این دو بازیکن مطرح فوتبال و رسانه مدت هاست که فعالیت می کنند اما خیلی ها بیشتر به آنها علاقه مند شده اند.

علی دایی در زمانی که مربیگری می کرد انتقادات زیادی به او وارد شد. البته خودش داشت و مشکل داره. همیشه صحبت از فریاد زدن دایی در زمین بود، برخی از اظهارات او در مصاحبه های بعد از بازی، اما حالا که او سه سال است کار نکرده، علاقه مردم به این سلطان گل تاریخی بیشتر شده است. همه جا درباره علی دایی صحبت می شود و حتی گفته می شود تصاویر او در فضای تجارت الکترونیک با قیمت های بالایی به فروش می رسد. حضور با افتخار عمویم در قرعه کشی جام جهانی این علاقه را افزایش داد.

این کم و بیش حکایت عادل است. تا زمانی که بود اسمش «کیروشی پور» بود و هر جمله ای که پیدا می کرد کاملاً برعکس بود، اما حالا که اینطور نیست، مردم فقط نود نقطه قوتش را به یاد می آورند. جالبتر اینکه دایی و عادل در تمرین و اجرا هیچ تنشی با هم نداشتند. خود فردوسی پور می گوید: «رابطه ما سینوسی است. اما حالا با هم دوست شدند. همین چند روز پیش خبر رسید که عادل با دایی اش صحبت مفصلی کرده و حتما با هم کارهای رسانه ای انجام می دهند که بعداً صدای آن به گوش می رسد. البته همه اینها به این معنا نیست که از فاصله دو نفر استقبال کنیم. امیدواریم آنها برگردند و همه آنها به شادی فوتبال ایران کمک کنند.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا