خبرهای کلی

سابلیمنال، از تحکیم رابطه زناشویی تا تغییر رنگ چشم

ناخودآگاه چیست و چگونه از افراد در صفحات اینستاگرام مورد سوء استفاده و باج گیری قرار گرفت؟

رویداد برتر به نقل از این روزنامه همشهری او نوشت: “از زمانی که از ناخودآگاه و کورها در این سایت استفاده کردم، به وضوح می توانم تغییرات را احساس کنم – شما هم باید به این سایت مراجعه کنید. من این آگهی را چند روز پیش در کلوپ های شبانه ام در اینستاگرام خواندم. تصویر دو چشم، یک قهوه ای، دیگری آبی است، وقتی نام قانون جذب را برای اولین بار شنیدم، آن را خوب به خاطر می آورم. برای آماده کردن آن، آرایشگر فکر کرد. جمله ای مانند ذکر روی لبانش زمزمه می کرد یا جمله دیگری که چسبیده بود. به آینه “سعی کن در چشمانت زیبا باشی نه در آنچه می بینی.” او مجبور شد خانه ویلایی قدیمی خود را که آرایشگر در آن کار می کرد بفروشد، در حالی که شوهرش بدهکار شد و علامت عالم را در آغوش گرفت و رفت. محوطه. k محل فایل های صوتی. فایل هایی که فروشندگان ادعا می کنند در صفحات مختلف اینستاگرام وجود دارند، همگی در کلمات مثبت و بدون ملودی کلامی تعبیه شده اند، بنابراین با گوش دادن به آنها حتی چشمان شما نیز آبی می شود. ولی چطور این ممکن است؟

ناخودآگاه چیست؟

ویژگی های جسمی و اخلاقی ما را افراد متفاوتی می سازد. یکی پولدار، دیگری فقیر، یکی چشم آبی و بلوند، دیگری چشم تیره و سیاه پوست. این ویژگی‌ها یا از ژن‌های ما می‌آیند یا از نحوه زندگی و کار ما ناشی می‌شوند. بسیاری از دانشمندان سال هاست که به دلیل بیماری های ژنتیکی و مادرزادی به دنبال جهش ژنی هستند و هنوز به نتیجه قطعی در مورد آن نرسیده اند. با این حال برخی از سایت های اینستاگرام معتقدند که یک فایل صوتی می تواند هر مشکلی را حل کند. بعد از دیدن آن تبلیغ عجیب در مورد تغییر رنگ چشم با فایل های صوتی، به تحقیق در مورد ناخودآگاه ادامه دادم.

ناخودآگاه به معنای ناخودآگاه یا ناخودآگاه است. برای درک بهتر این مفهوم، فعالیت مغز را به دو دسته خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می کنیم و این مفهوم مربوط به قسمت ناخودآگاه مغز است. بخش آگاه مغز ما همیشه به دنبال معنا، استدلال و منطق است. اگر قسمت ناخودآگاه مغز برای درک چیزها به عقل و منطق نیاز ندارد. جملات مثبت ناخودآگاه با کلمات تکراری که هم از نظر بصری و هم به صورت صوتی ظاهر می شوند. اساساً، این جملات ادعا می کنند که از ضمیر ناخودآگاه استفاده می کنند تا چیزهایی را در ذهن ما بگذارند که بر ما تأثیر می گذارد. حتی اگر ندیده باشند یا نشنیده باشند.

داستان را می توان اینگونه تعریف کرد: از آنجایی که فیلم ها از فریم تشکیل شده اند و 25 فریم در ثانیه دارند، ناخودآگاه ما می تواند 10 فریم را پردازش کند. اگر ناخودآگاه ما هر 25 فریم آن را پردازش کند. به عنوان مثال، اگر فیلمی را با سرعت 25 فریم در ثانیه تماشا می کنید، یکی از فریم ها با تصویر مورد نظر پر می شود. فرض کنید این فیلم یک تبلیغ برای نوشابه رژیمی است. چشم ما نمی تواند این عکس را ببیند. یعنی بخش آگاه مغز ما تبلیغات نوشابه رژیمی را پردازش نمی کند. اگر ناخودآگاه ما تصویر را پردازش کند. ادعا می شود که از این تکنیک در برخی فیلم ها برای فروش پاپ کورن و کوکاکولا استفاده شده است. از این تکنیک در فیلم هایی مانند «مبارزه»، «باشگاه مشت زنی» و «کلورفیلد» نیز برای تأثیرگذاری بر تماشاگران استفاده شده است.

دانشمندان بر این باورند که داروهای ناخودآگاه اثرات کوتاه مدتی بر روی مغز و استفاده صحیح از آنها در بازاریابی محصولات دارند و هیچ تایید علمی در مورد اثرات ناخودآگاه بر بیماری ها وجود ندارد. دسته دیگری از ضمیر ناخودآگاه صوتی است که در آن جملات مثبت در کلمات تکرار شونده در لایه های زیرین یک موسیقی بی کلام مرتب می شوند یا چندین جمله به صورت درهم تکرار می شوند و صدایی وزوز ایجاد می کنند. اگرچه در نوع دوم جملات پنهان و شنیدنی نیستند، اما تفکیک آنها و درک معنای آنها مشکل است.

مهناز اسماعیلی، دکترای روانشناسی نیز این واژه را اینگونه تعریف می کند: «سبلیمینال در لغت به معنای زیر آستانه بودن است، یعنی ما قادر به آگاهی آگاهانه از آن نیستیم، آستانه مطلق پایین ترین سطح محرک است. که ذهن ما درک می کند محرک ها حواس پنج گانه ما را تشکیل می دهند. وقتی محرک های بیرونی به این سطح مطلق می رسند، نمی توان آنها را آگاهانه درک کرد. همه محرک های حسی که زیر آستانه مطلق ادراک آگاهانه هستند زیر یک آستانه هستند. مفهوم ادراک زیرآستانه بیان می کند که انسان ها افکار، احساسات و رفتار او تحت تأثیر یک محرک است که در غیاب آگاهی درک می شود، بنابراین پیام های ناخودآگاه علمی وجود دارد.

محرک های محرک به دو شکل دیداری و شنیداری طبقه بندی می شوند، اما محرک های ناخودآگاه آگاهانه درک نمی شوند. آنها ناخودآگاه ما را تحت تأثیر قرار می دهند. از نظر علمی و روانشناختی وجود دارد و استعاره فروید به عنوان منبع ناخودآگاه مورد استفاده قرار گرفت. فروید معتقد است که بخش کوچکی از این کوه یخ در خارج از آب و بخش بزرگتری در زیر آب پنهان شده است. بیشتر ذهن ما ناخودآگاه است. تأثیر ضمیر ناخودآگاه موقتی است زیرا آنچه در ناخودآگاه ما وجود دارد، از جمله احساسات، نیاز به پردازش و هشیاری یا هوشیاری دارد. بنابراین، احساسات توسط درمان پردازش و سازگار می شوند. بنابراین می‌خواهیم بدانیم به چه چیزی نیاز داریم، و این رفتار ما را تغییر می‌دهد. ناخودآگاه نمی تواند این کار را انجام دهد، فقط می تواند به تفکر مثبت منجر شود.

مثبت اندیشی مخرب

بعد از جستجو در اینترنت متوجه شدم اینستاگرام دارای صفحات فروش ناخودآگاه زیادی است. طبقه بندی ناخودآگاه این صفحات از ظاهر و زیبایی تا موفقیت کاری و تحصیلی متفاوت است. در این دسته بندی ها از زاویه فک تا رنگ های مختلف چشم، قبولی در کنکورهای مختلف، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، سحر، درمان شوره سر، برنده شدن در قرعه کشی، برگردان و …. از یکی از مدیران در مورد عملکرد این سابلیمینال ها پرسیدم. دوره های ناخودآگاه از یک دوره دو ماهه تا چهار ماهه است و افرادی که این فایل ها را می فروشند معتقدند که هر چه بیشتر به این فایل های صوتی گوش دهید، نتیجه بهتری خواهید داشت. البته بسیاری از این سایت‌ها مانند سایت‌های خرید آنلاین نیز از مشتریانی که از رضایت آن‌ها می‌نوشتند و حتی قبل و بعد از تغییرات عکس ارسال می‌کردند، خوشحال بودند، اما این عکس‌ها یا از دو فرد کاملاً متفاوت یا فتوشاپ و دیگران گرفته شده است. . جراحی های زیبایی

اما پیام های رضایت بسیار عجیب تر بود. ما نمی دانیم که آیا این پیام ها درست است یا نه. ممکن است مدیر وب سایت صفحه دوم غیرواقعی ایجاد کرده باشد و این پیام ها را برای جذب و اعتماد مخاطب نوشته باشد، اما با افزایش روزافزون صفحات می توان به این نتیجه رسید که افرادی هستند که از سادگی آنها سوء استفاده می شود. یعنی این فایل های صوتی گیرنده هم دارند. به عنوان مثال کاربری که از فایل صوتی افزایش قد ناخودآگاه خوشحال است در این صفحه نوشته است: «من یک ماه است که هر روز به این فایل گوش می دهم و اکنون در پایم احساس درد می کنم و فکر می کنم. داره بالاتر میره.”

در بخش نظرات این صفحات، بیشترین رضایت در مورد موضوعاتی است که کمتر در ژنتیک به آن پرداخته شده است. وزن، هوش، معیشت و معیشت، موضوعاتی است که با این تصور که به نتیجه مطلوب می رسد، می توان به آنها اعتقاد داشت; اگر هیچ نظری در مورد رنگ موهای صاف یا چشم وجود ندارد، نظری در بین کاربران وجود ندارد.

اسماعیلی معتقد است که تحقیقات روانشناختی حاکی از آن است که مثبت اندیشی اثرات بلندمدتی جدی بر عملکرد زندگی انسان خواهد داشت. او می‌گوید: «مثبت‌اندیشی می‌تواند در کوتاه‌مدت به ما احساس بهتری بدهد، اما در درازمدت ریشه‌های انگیزه ما را خشک می‌کند». افرادی که معتقدند یک شبه سفر صد ساله را طی می کنند، به جای یافتن راه حل های منطقی، تحت تأثیر این افراد قرار می گیرند که نیازهایشان نه تنها مفید نیست، بلکه مضر هم هستند. به عنوان مثال، امروزه رایج است که مردم را تشویق به تکرار جملاتی مانند “چرا فردا کارت را شروع نمی کنی؟” شما می توانید بهترین فرد جهان، بهترین نویسنده، ثروتمندترین فرد و … باشید! جملاتی از این نوع احساسات افراد را برمی انگیزد و به نظر می رسد در درجه اول کمک کننده باشد، اما مشکل زمانی شروع می شود که افراد تصمیم می گیرند یکباره به موفقیت بزرگ دست یابند. اینکه آیا به چیزی ناگهانی و بدون تلاش دست پیدا کنیم. فردی که 30 سال سبک زندگی بدی داشته چگونه می تواند در 30 روز با این جملات تغییر کند؟ وی ادامه داد: تاکنون هیچ مورد تایید شده ای احتمال تغییرات ژنتیکی مانند افزایش قد پس از 20 سالگی، تغییر رنگ چشم، تغییرات زیرپوستی در رنگ مو و پوست را تایید نکرده است.

داستان، داستان لباس شاه است

فعالیت اصلی این سایت های اینستاگرام، ناحیه سابلیمینال صوتی است. اگرچه برخی از این سایت ها علاوه بر ضمیر ناخودآگاه صوتی، ناخودآگاه ویدیویی را نیز به فروش می رسانند، اما دیگر زیرمجموعه ای از ناخودآگاه نخواهند بود. مجری نمونه ای از تصویر ناخودآگاه را ارسال کرد. عکسی از لوگوی صفحه در پس زمینه و چند جمله ای که در آن کلمات تکرار شده است که او آن را برجسته سازی نامیده است. لهجه هایی مانند “موهایم صاف است / هر روز موهایم صاف تر می شود / موهایم کاملاً برهنه و صاف است / موهایم هر روز نازک تر می شود / موهایم برهنه و صاف است / خوشحالم که برهنه هستم و دارم. موی صاف.” این تاکیدها بخشی از ناخودآگاه بصری نیستند. در بالا توضیح دادیم که ضمیر ناخودآگاه مربوط به ضمیر ناخودآگاه مغز انسان است و امری ناخودآگاه تلقی می شود که بر قسمت خودآگاه یا منطقی ذهن تأثیر نمی گذارد; اگرچه این جملات اصلا منطقی نیستند، اما ذهن خودآگاه می تواند آنها را ببیند و پردازش کند. البته می توان از این لهجه ها در یک فایل صوتی استفاده کرد و در زیر یک قطعه موسیقی نیز قرار داد. اکثر سابلیمینال های صوتی و تصویری در اینستاگرام رایگان نیستند و برخی از این سایت ها معتقدند که سابلیمینال های صوتی رایگان خطرناک هستند و می توانند ذهن را ناامید کنند.

سابلیمینال های صوتی تازه فروخته شده در اینستاگرام یادآور داستانی قدیمی است که همه ما در کودکی شنیده ایم. داستان لباس پادشاه. دو خیاطی که به شاه وعده لباس زیبا می دهند و سادگی شاه را به کار می برند، بالاخره لباسی که به شاه تحویل داده می شود، لباسی خیالی است. پادشاه جامه ای را که نیست می پوشد و برهنه در میان مردم راه می رود و فکر می کند همه به جامه نو و زیبای او خیره شده اند. اگر کسی رد لباس را نمی بیند. حتی اگر همه این موارد را باور کنیم که ناخودآگاه می تواند روی ژن ها و وضعیت مالی و تحصیلی ما تأثیر بگذارد و حتی یکی از آنها را بخریم، چگونه می توانیم مطمئن شویم که آهنگ تمرکز دارد؟ ما اساساً برای چیزی خرج می کنیم که نمی شنویم.

در نهایت ضمیر ناخودآگاه دروغی عجیب به نظر می رسد که رسوخ آن شگفت آور است. ناخودآگاه هیچ ارتباط علمی ندارد. برخی در ایالات متحده و اروپا ادعا کردند که از این روش در بازاریابی استفاده کرده اند، اما نتایج در زمینه پزشکی رد شد. مطمئناً موسیقی دردهای زیادی را درمان می کند و کلمات و عبارات می توانند در زندگی و حالات روحی افراد معجزه کنند، اما باید بدانیم که موفقیت ما در کار و تحصیل به تلاش خودمان بستگی دارد. این دقیقا برعکس ظاهر و ژن هاست که به تصمیم ما بستگی ندارد.

انگار باید یاد بگیریم خودمان و دیگران را دوست داشته باشیم. آن وقت شاید بتوانیم جامعه ای سالم و عاری از دروغ و ریا بسازیم.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا