اقتصادی

قرارداد محرمانه امضا شد/باید ۵۱۰ میلیون دلار به بورس واریز شود

رئیس هیئت مدیره صندوق تثبیت بازار سرمایه با اشاره به تصمیم سرمایه گذاری مستقیم ارزی صندوق توسعه ملی، اعلام کرد: صندوق توسعه ملی 12 هزار و 500 میلیارد تن برای مبادله با سود از پیش تعیین شده سرمایه گذاری کرده است.

امیرمهدی صبایی در گفت وگو با رویداد برتر، با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی 12 هزار و 500 میلیارد دلار برای سود از پیش تعیین شده در بورس سرمایه گذاری کرده است، گفت: به عنوان سرمایه گذار صندوق توسعه ملی، امضای صندوق تثبیت بازار سرمایه امضا شد. محرمانه است؛ اما صورتهای مالی صندوق تثبیت برنامه ریزی شده است و به زودی پس از اخذ مجوزهای مربوطه به اطلاع عموم خواهد رسید و دامنه و مفاد قرارداد در یادداشت صورتهای مالی منتشر شده بااهمیت خواهد بود.

وی با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی قصد خود را برای سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه اعلام کرده است، گفت: این صندوق سیاست دارد یک درصد از منابع خود را علاوه بر معادل آن در صندوق تجمیع سپرده ها نیز سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری های دیگری در بورس انجام دهید و صندوق تثبیت نمی تواند کم بودن سبد سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی را توضیح دهد، اما به طور کلی صندوق تثبیت می تواند ابزاری برای تسهیل این سرمایه گذاری باشد.

رئیس هیات مدیره صندوق تثبیت بازار سرمایه در رابطه با مبالغی که صندوق توسعه ملی تاکنون به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است، توضیح داد: صندوق توسعه ملی در حال برنامه ریزی برای واریز مبلغی معادل ریالی است. 510 میلیون به صندوق تثبیت تا امروز 3984 میلیارد تومان معادل حدود 168 میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت واریز شده است. در واقع صندوق تثبیت ریال دریافت می کرد اما تبدیل و تبدیل آن بر اساس نرخ ارز ETS در تاریخ سپرده گذاری یا سامانه معاملات الکترونیکی بانک مرکزی بود.

وی ادامه داد: مابقی به صورت اقساط ماهانه تا سقف 650 میلیارد تومان برای تامین سقف 510 میلیون دلاری پرداخت می شود. مابقی که با نرخ روز محاسبه می شود حدود 8500 میلیارد گوجه است، یعنی در صورت ثابت ماندن نرخ ارز ETS، 8500 میلیارد گوجه اضافی باید در صندوق تثبیت قرار گیرد.

صبایی افزود: پرداخت ماهانه در فروردین و اردیبهشت انجام می شود. از این رو صندوق تثبیت نقدینگی جدیدی تامین شده و این روند به صورت ماهانه ادامه دارد.

به گفته وی، این مبالغ در روزهایی که بازار مساعد نیست به بازار سرمایه کمک می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا