خبرهای کلی

مراسم آقای رئیسی با فعالان سیاسی چگونه گذشت؟

شنبه شب روسری، کلاه گذاشتم و رفتم. بارون اومد و ترافیک چند دقیقه دیر اومدم. آقای رنجبران به من وقت دادند. بیشتر ما حرف زدیم. راستش را بخواهید، کلمات کنایه آمیز نبودند، و همه صادقانه آنچه را که به نظر می رسید گفتند، البته لحن ها متفاوت بود. هیچ کس به کسی اشاره نمی کند، اما برایش واضح بود که چشم و ابرویش به چه کسی اشاره می کند. البته حامیان جناح راست یا انقلاب بدون نام بردن از دولت قبل خیلی بد گفتند. که طوری حرف می زد که انگار همه دولت های قبلی از اول انقلاب تا الان در دوران طاغوت زندگی کرده اند.

از این که چرا هنوز همه رهبران را عوض نکرده‌اید، چرا از این همه تجربه استفاده نمی‌کنید، و از این‌که برای اکثر مردم موضوع عفاف و حجاب است، تا زمانی که تحریم برداشته شود و نیاز به تمدید باشد. بنیانگذاران وضعیت فعلی
اما اکثر سخنرانان حامی و مخالف دولت در مورد مسائل اقتصادی صحبت کردند.

آقای رییسی را برای اولین بار بعد از ریاست جمهوری دیدم. قبلا همون آقای رییسی بود. خداوند وکیل را در رفتار متواضعانه شخصی خود تغییر نداد. وقتی رسیدم آقای میرسلیم در آستانه حمله سایبری بود. تقریبا گفتی چی گفتی؟

نوبت من که شد خطبه ها و آیات قرآن و تعارفات و قبول های معمول خدا را کنار گذاشتم و از حداکثر فرصت استفاده کردم گفتم آقای رییسی. یک: حاکمیت فضای مجازی نسبت به قبل متفاوت است. این فضا را به عنوان یک نعمت بشناسید. قدرتمندتر از همه ابزارهای نظارتی. حتی به حذف و محافظت از چیزی که به جایی نرسیده فکر نکنید.
اضافه کردم که افکار عمومی با آماری که در کارتون ها دیده می شود مطابقت ندارد.

دو: نسل جوان زندگی خودش را دارد. آن را یک فرصت در نظر بگیرید. به آنها کمک نکنید، آنها را آزار ندهید، انگشتان آنها را در چشمان آنها قرار ندهید. این خطبه های پر اضطراب جمعه را حفظ کنید.
از اینجا وارد نقش کشیش شدم و کمی در مورد اوضاع مذهبی صحبت کردم.
دست از دینداری ارتجاعی و تظاهر رسمی به دین در بین مسئولان بردارید، پرهیز از دین خوانی مترقی راه اولیه انقلاب نبود. رشد دینداران سکولار و جوانان فراری از دین نتیجه تجلی ریاکارانه و حداکثری دینی به نام حکومت است که جوانان را به جای جذب آنها به فرار می کشاند.
چشمانم را بستم و گفتم: مساجد را به اندیشه های مختلف سیاسی و مذهبی اضافه کنیم تا در مراکز مذهبی مختلف نیازهای فکری واقعی و عمیق وجود داشته باشد. پایگاه های بسیج در مساجد و نظارت دولت، مسجد را از اساس اندیشه های مختلف جدا می کند.
گفتند زمان تمام شده است.
دفتر ریاست جمهوری نتوانست همه سخنرانی ها را منتقل کند. کاش هرکسی خودش بنویسه

به طور کلی در صحبت های اکثر شرکت کنندگان از هر دو طرف همدردی وجود داشت. و در ادبیات هر دو طرف بیشتر از سالهای قبل وجود داشت.
آقای رییسی نیز به سخنان گوش فرا داد که در سخنرانی خود به بسیاری از آنها اشاره کرد، اما به طور باورنکردنی به خیر و صلاح کشور امیدوار بود، با این حال وضعیتی که در آن به حکومت رسید، شوک دلخراشی توصیف کرد. همچنین در اولین جلسه دولت بود که وزرای دولت قبل درباره پرداخت دستمزد مردادماه بحث و تبادل نظر کردند.
وی گفت: وضعیت به مرور زمان بهتر خواهد شد. به طور کلی، بر خلاف احساس عمومی، همه چیز در کلام او آرام بود. سپس برای نماز و افار و گفتگوی دو طرفه به مسجد رفتیم. گفت خیلی از نوشته های من را می خواند. من از آن قدردانی کردم.

آقای رییسی در مراسم با فعالان سیاسی چه گذشت؟

دکمه بازگشت به بالا