ورزش

مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

به گزارش شفاف، دادگاه ساوتوارک لندن، بوریس بکر، تنیسور پیشرو سابق جهان را به دلیل پنهان کردن اموالش به ۲ سال و نیم زندان محکوم کرد. نیمی از محکومیت وی اجرا و مابقی به تعلیق در می آید.

بکر 54 ساله با 6 عنوان قهرمانی گرند اسلم 2017 ورشکست شد زیرا نتوانست بدهی های خود را بازپرداخت کند. او طبق قانون موظف بود اموال خود را در دادگاه اعلام کند.

با این حال، بعداً مشخص شد که او برخی از دارایی های خود از جمله جام ها و یک آپارتمان در منطقه چلسی لندن را به ارزش 1.2 میلیون وجه نقد اعلام نکرده است. بکر در نهایت در چهار مورد از چهار مورد مجرم شناخته شد و به زندان محکوم شد.

بوریس بکر در سال 1985 در سن 17 سالگی پس از قهرمانی در ویمبلدون به شهرت رسید. او بعداً به یک اسطوره تنیس تبدیل شد و پنج عنوان قهرمانی گرند اسلم را به دست آورد. بکر پس از بازنشستگی در سال 1999 وارد دنیای تجارت شد و همچنین به عنوان مفسر در شبکه های مختلف از جمله بی بی سی مشغول به کار شد. قهرمان سابق تنیس جهان در سال 2013 با هدایت مربی جوکوویچ به دنیای تنیس بازگشت و با این بازیکن صربستانی همکاری موفقی داشت.

در سال 2002، بکر به جرم فرار مالیاتی در آلمان محکوم شد. او در سال 2012 به لندن نقل مکان کرد و در سال 2017 به دلیل بدهی 54 میلیون دلاری، اعلام ورشکستگی کرد. او دارایی های خود را به دادگاه فاش نکرد. البته او این بار برای مخفی کردن دارایی ها مشکل داشت و باید حداقل 15 ماه در زندان بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا