مشاهده کوسه در فاصله ۲۰ سانتی‌متری با «تراموای زیردریایی»

مشاهده کوسه در فاصله ۲۰ سانتی‌متری با «تراموای زیردریایی»

سجاد خاکی در آستانه برگزاری نمایشگاه عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با فن آور و تراموا زیردریایی در این مراسم شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ایده هنوز به محصول تبدیل نشده است، برای تبدیل آن به محصول به 15 میلیارد تن سرمایه به ویژه در مناطقی که جزایر مرجانی هستند نیاز داریم.

وی افزود: رستورانی در کنار صخره مرجانی مصنوعی در دبی ساخته شده که ورود به آن مستلزم هزینه های زیادی است و بازدیدکنندگان از رستوران آکواریوم باید هزینه زیادی بپردازند و هزینه تامین اکسیژن را نیز بپردازند. آب آکواریوم.”

طراح و مخترع تراموای زیردریایی که با حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی در عصر امید حضور دارد، گفت: سه آکواریوم بزرگ در ایران (انزلی، اصفهان و کیش) داریم. ). دریا ندارد و سازنده آکواریوم باید هزینه اکسیژن رسانی به آب آکواریوم را بپردازد، کمپرسور هوا کار کند و غذای ماهی، گرما و سرما را تامین کند. ; زیرا در چنین شرایطی اختلاف دما بسیار زیاد است.

خاکی گفت: در پروژه «تراموا زیردریایی» به فضا نیاز داریم و می‌توانیم آن را به رستوران تبدیل کنیم و هر کابین را به رستورانی تبدیل کنیم که مردم بتوانند در آن کاوش کنند.

طراح و مخترع «تراموا زیردریایی» یک جاذبه گردشگری دارد: «اگر این طرح را در کیس اجرا کنیم، قطعا تعداد مسافران کیس افزایش می‌یابد، خطوط هوایی، هتل‌ها، تاکسی‌ها، سوپرمارکت‌ها تقویت می‌شوند و برای مردم درآمدزایی خواهد شد. صنعت.”

تراموا قابلیت عکاسی را دارد

محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: وقتی سوار “تراموا زیردریایی” می شوید، زیر دریا سفر می کنید و حتی می توانید از داخل تراموا عکس بگیرید و حتی می توانید حیوانات دریایی را جذب کنید. توزیع غذا به شما.” انجام دادن.

طراح و مخترع «تراموای زیردریایی» شرکت کننده در رویداد عصر امید با حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: البته سالمندان یا معلولان قادر به انجام این کار نیستند. اما ایده ما این است که ویلچر به راحتی کوسه را در تراموا 20 سانتی متر پشت شیشه تماشا کند.


بیشتر بخوانید:

تولید کفی و کفش طبی برای پیشگیری از زخم پای دیابتی

ماندگاری گوجه فرنگی را بدون استفاده از یخچال افزایش دهید

ایجاد یک پلت فرم بومی، امن و انعطاف پذیر برای تجزیه و تحلیل داده های علمی


خاکی افزود: دیواره تراموای زیردریایی از پلی کربنات ساخته شده و شفافیت بسیار خوبی دارد و در برابر ضربه مقاوم است.

محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در پاسخ به این سوال که آیا دیواره «تراموا زیردریایی» از حوادث مصون است؟ وی گفت: در صورت تبدیل شدن به محصول از هر گونه حادثه ای مصون است و امکان شکستن شیشه وجود ندارد و در صورت شکستن، برنامه ریزی لازم برای آن دارید و مردم در اسرع وقت برای کمک از آنجا خارج می شوند. آنها و همه چیز به صورت مکانیکی پیش خواهد رفت.”

طراح و مخترع «تراموای زیردریایی» که با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور واحد ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد «عصر امید» حضور دارد، گفت: بازدید از تراموا زیردریایی برای بازدیدکنندگان و در آنجا ارزان است. هیچ محدودیتی برای گروه های سنی مختلف وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که رویداد ردیف دوم «عصر امید» در دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب سرمایه گذار چگونه ارزیابی می کنید؟ او به آنا گفت: «مخترعان می‌توانند بدون دردسر اقتصادی روی اختراعات تمرکز کنند، اگر مسئولان سخت تلاش کنند و روی طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از محققین دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح این موضوع، گفت: من در پروژه‌های دیگر و بسیاری از اختراعات مشکلات زیادی را دیده‌ام که دولت در مراحل خاصی به بررسی و حتی شنیدن آنها می‌پردازد.

طراح و مخترع «تراموا زیردریایی» حاضر در رویداد امید عصر با حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تصریح کرد: بخش خصوصی و دولت باید تلاش بیشتری برای حمایت از مخترعین داشته باشند. در دفاع مقدس و مقابله با بحران، در حالی که هیچ کدام فرزند وزیر یا وکیل نبودند، بلکه یک مرد عادی بودند.

خاکی توضیح داد: مردم از یک کشور و نژاد هستند و مسئولان باید اجازه دهند جوانان این صنعت را تغییر دهند. متاسفانه برخی از مسئولان به جوانان اعتماد ندارند. من در برخی از وزارتخانه ها اشاره کردم که می توانم به شما کمک کنم تا دانشمندان وابسته به وزارتخانه را اختراع کنید و هیچکس از شما نپرسید که چگونه می خواهید این مشکل را حل کنید و حمایت لازم را نداشتید.

به گزارش آنا، دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به نمایش و نمایش دارایی‌ها، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف فراهم کردن بستری برای ایجاد شروع‌ها می‌پردازد. کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فرصت‌های شغلی برای دانشجویان برای چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ و هزار شرکت فناوری و خلاق در نظر گرفته شده است.

رویداد ملی گام دوم (عصر امید) به مدت چهار روز در سال 1401 برگزار شد. خرداد از ساعت 8 تا 11 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در زمینه های مختلف آموزش منابع انسانی، فرهنگ و اقتصاد. ، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و غیره

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا