خارجی

نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین درباره شهادت خبرنگار الجزیره اعلام شد

دادستان کل فلسطین با ارائه نتایج تحقیقات در خصوص شهادت بیت المقدس توسط خبرنگار الجزیره تایید کرد که وی عمدا مورد هدف یک نظامی صهیونیست قرار گرفته است.

به گزارش رویداد برتر و به نقل از الجزیره، اکرم الخطیب، دادستان کل فلسطین امروز (پنجشنبه) نتیجه تحقیقات درباره شهادت «شیرین ابوعقله» روزنامه نگار فلسطینی در الجزیره را اعلام کرد.

الخطیب گفت که نتایج تحقیقات را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده است.

وی از هدف قرار گرفتن عمدا ابوعقلی توسط یک نظامی صهیونیست خبر داد.

الخطیب همچنین افزود: گلوله ای که شیرین ابوعقلی را به هلاکت رساند 5.56 میلی متر قطر داشت و نیروهای ناتو از آن استفاده کردند.

وی علت شهادت خود را پارگی مغز شهید شیرین ابوعقلی عنوان کرد.

دادستان فلسطین تایید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر بدون هیچ گونه هشدار قبلی مستقیماً به سمت حضور خبرنگاران در جنین از جمله شیرین شلیک کردند. ارتش رژیم به وضوح و کاملاً واضح خبرنگاران را دید و آنها هم لباس مخصوص به تن داشتند و خود را به نیروهای اشغالگر جنین نشان دادند.

الخطیب همچنین تاکید کرد: ما اسناد و مدارکی داریم که تمامی روایت های حکومت رژیم اشغالگر را رد می کند.

وی گفت: «طرف آمریکایی از بخشی از تحقیقات ما اطلاع داشت، اما در تحقیقات دخالتی نکرد و کاملاً فلسطینی بود و هیچ دخالت خارجی در آن وجود نداشت».

الجزیره همچنین اعلام کرد که پس از اطلاع از نتیجه تحقیقات دادستانی فلسطین، پرونده ترور روزنامه نگار خود توسط صهیونیست ها را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع می دهد.

این شبکه گزارش داد: ما یک ائتلاف حقوقی بین المللی از تیم حقوقی خود و کارشناسان بین المللی تشکیل داده ایم تا پرونده را بسته و به دادستان دیوان کیفری بین المللی ارجاع دهیم.

الجزیره همچنین اعلام کرد که پرونده شامل بمب گذاری در ماه مه 2021 توسط رژیم اسرائیل علیه دفتری در شبکه نوار غزه در نوار غزه است.

الجزره قطر در 11 می گزارش داد که شیرین ابوعقلی خبرنگار این شبکه در حین گزارش حمله اسرائیل به اردوگاه ژنو در شمال غربی اردن توسط ارتش اسرائیل کشته شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا