خبرهای کلی

ورزش ایمنی بدن را تقویت می‌کند اما نه همیشه!

گاهی اوقات بهترین درمان سرماخوردگی استراحت، آبرسانی و در صورت لزوم مصرف مسکن است. بنابراین، زمانی که سالم هستید، برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به طور منظم ورزش کنید و در زمان سرماخوردگی تا حد ممکن حرکت نکنید.

رویداد برتر به نقل از این روزنامه خراسان از آنجایی که ورزش برای سیستم ایمنی بدن مفید است، برخی ممکن است فکر کنند که ورزش بیمار می تواند به خلاص شدن از شر این بیماری کمک کند، اما در مورد سرماخوردگی. – نوشته شده توسط هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ورزش در طول بیماری می تواند شدت آن را کوتاه یا کاهش دهد وجود ندارد.

ورزش کنید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

در طول ورزش، کاتکول آمین ها، هورمون هایی به نام آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می شوند. این هورمون ها با تحریک سلول های ایمنی به تشخیص وجود ویروس ها یا سایر عوامل بیماری زا در بدن کمک می کنند و نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارند. آنها همچنین حرکت سلول های ایمنی ما را بین خون و بافت ها افزایش می دهند که در شناسایی سلول های ایمنی و پیشگیری از بیماری های ناشی از ویروس ها مهم است. تحقیقات نشان می دهد که ورزش یکی از راه های افزایش سطح این هورمون های مهم در بدن ما است.

افزایش جریان خون

وقتی ورزش می کنیم، جریان خون ما افزایش می یابد. این جریان خون بالا فشار بیشتری بر رگ‌های خونی ما وارد می‌کند که سلول‌های ایمنی خاصی به نام سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های T آزاد می‌کنند. هم سلول های کشنده طبیعی و هم سلول های T نقش مهمی در از بین بردن سلول های آلوده به ویروس دارند و بنابراین به طور موثر سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

کاهش عفونت های تنفسی

سه مطالعه نشان داد که وقتی افرادی که به مدت 40 تا 45 دقیقه پنج روز در هفته ورزش نمی کردند، سریع راه می رفتند، 40 تا 50 درصد کمتر از سایر افراد علائم عفونت تنفسی را تجربه می کردند.

آیا سرما با ورزش جواب می دهد؟

توجه به این نکته ضروری است که ورزش می تواند به بدن فشار وارد کند. این استرس، به نوبه خود، می تواند سلول های ایمنی را در پاسخ به پاتوژن ها (میکروارگانیسم هایی که
باعث بیماری های کمتر جدی مانند سرماخوردگی می شود). بدن همچنین در طول ورزش به اکسیژن و انرژی ذخیره شده بیشتری (به شکل گلوکز) نیاز دارد که سلول های ایمنی ما برای مبارزه با ویروس به آن نیاز دارند.

بنابراین اگر بدن شما با یک عفونت موجود دست و پنجه نرم می کند و سپس در معرض استرس ناشی از ورزش قرار می گیرد، ممکن است به پاسخ ایمنی کمکی نکند، اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ورزش می تواند به بهبودی شما از سرماخوردگی کمک کند. اما اگر علائم شما بیشتر روی گردن شماست (مانند آبریزش بینی یا احتقان بینی)، می توانید تمرین را با شدت کمتر از حد معمول شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید. اگر روحیه خوبی دارید، می توانید به تدریج شدت تمرین خود را افزایش دهید. اما اگر به دلیل تمرینات احساس بدتری دارید، استراحت کنید. همچنین اگر تب، درد عضلانی یا استفراغ دارید، فکر تمرین را از خود دور کنید.

گاهی اوقات بهترین درمان سرماخوردگی استراحت، آبرسانی و در صورت لزوم مصرف مسکن است. بنابراین، زمانی که سالم هستید، برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به طور منظم ورزش کنید و در زمان سرماخوردگی تا حد ممکن حرکت نکنید.

منبع: مطالعات دانشگاه ناتینگهام ترنت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا