خارجی

گلوله ای که به صورت معصوم “شیرین” اصابت کرد، آغازی برای پایان افسانه جعلی اسرائیل است

به نقل از روزنامه رای الیوم چاپ لندن، با اشاره به اختلافات رژیم صهیونیستی با روسیه و آمریکا در تحلیل خود نوشت که «شیرین ابوعقله» می تواند «حسگ» دیگری برای اسرائیل باشد و گلوله ای که به او اصابت کرده است. در تاریخ ثبت خواهد شد. و این آغاز پایان “افسانه دروغین بزرگ و کوچک اسرائیل” خواهد بود.

به گزارش رویداد برتر، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده و سردبیر این روزنامه در جهان عرب نوشت: دولت غاصب صهیونیستی بدترین روزهای خود را می گذراند و آشفتگی بی سابقه ای وجود دارد. و نگرانی؛” بحران های داخلی رژیم را فراگرفته و از هر سو در محاصره تهدیدات خارجی قرار گرفته است و این سردرگمی ممکن است در اقدام یکی از تک تیراندازان صهیونیست در کشتن «شهید نازنین ابوعقله» به دستور ارشد بازتاب یابد. بارزترین نشانه های شکست رسانه ای رژیم صهیونیستی؛ رژیمی که همواره در سطح منطقه ای و بین المللی تسلط رسانه ای داشته است، اکنون می خواهد از رسیدن «پیام» به تلاشی ناموفق جلوگیری کند.

چهار عامل اساسی وجود دارد که از نظر علمی و عملی بر حقایق فوق تأکید دارد:

اولین؛ جنگ اوکراین که در بدترین حالت نفاق و نفاق اسرائیل را به نمایش گذاشت تا جایی که این رژیم مورد نفرت اکثریت دو ابرقدرت روسیه و آمریکا قرار گرفت، زیرا اسرائیل با زیرکی کاذب و گمراه کننده سعی در مطالبه بی طرفی داشت.

دومین؛ نقض سریع امنیتی که همیشه به دولت عبری قدرت بخشیده و به شهروندانش اعتماد کرده است، باعث کشته شدن 19 اسرائیلی در 5 شهید در کمتر از 45 روز شده است و داده ها و اطلاعات نشان می دهد که چیزهای بزرگتری در راه است.

سوم؛ ژنرال صهیونیستی ایهود باراک اذعان داشت که احتمال وقوع جنگ داخلی بزرگترین تهدید برای اسرائیل است زیرا سلطه به دست راست افراطی افتاده و عنصر غیراشکنازی به هم ریختگی و عدم تعادل در ترکیب جمعیت ایجاد کرده است. این به سطحی از بدبینی رسیده است که ممکن است اسرائیل به دهه هشتم خود پایان ندهد.

چهارم؛ افزایش آمار مهاجرت معکوس علیرغم محرمانه بودن. بر اساس گزارش روزنامه های صهیونیستی، بیش از 41 درصد از یهودیان روسیه در سال های اخیر به روسیه بازگشته اند. یهودیان «فلش» نیز به دلیل تبعیض نژادی و ناامنی همین راه را انتخاب کردند، برخی از آنها به اروپا، آمریکا و کانادا مهاجرت کردند و برخی دیگر به اتیوپی بازگشتند.

در این تحلیل آمده است: رزمایش نظامی یک ماهه رژیم صهیونیستی که در آن تمامی تسلیحات زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل مستقر شده و در چندین جبهه (جنوب لبنان، غزه، کرانه باختری، مرزهای 1948) در حال نبرد هستند. ). عراق، سوریه، یمن) شبیه سازی شده اند، شاید مظهر ناامیدی و ترس باشند، و ماجراجویی اخیر ارتش اسرائیل را تشکیل می دهند، زیرا در سایه جنگ در اوکراین، جهان عرب دیگر گناهان اسرائیل را نادیده نمی گیرد.

نویسنده بیان می کند: اسرائیل روسیه را از دست داد و نتوانست از گرندپری آمریکا دفاع کند. تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، نتوانست خشم اسرائیل را فروکش کند. خشم نسبت به اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد ریشه یهودی هیتلر و نبرد مزدوران اسرائیلی در صفوف نازی ها در اوکراین و شاید به دلیل خشم آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل آویو، در اعتراض روز سه شنبه بالا گرفته است. توهین نمایندگان اسرائیل به روسیه و کیفرخواست جنایات جنگی موید حرف ماست.

بخش دیگر تحلیل: جنبه دیگری که قابل تامل است این است که لاوروف سفری منطقه‌ای به الجزایر و عمان داشت اما به تل‌آویو نرفته و مطلقاً در هر جلسه و کنفرانس مطبوعاتی درباره اظهاراتش درباره نازیسم صحبت می‌کند. برخی از یهودیان و همدستی آنها در هولوکاست نازی ها عذرخواهی نکردند.

نویسنده درباره روابط اسرائیل و آمریکا نیز می‌گوید: «اظهارات مقامات آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه نشان می‌دهد که روابط این دو بهترین نیست و ممکن است وضعیت درست برعکس باشد و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تصمیم اسرائیل مخالف است. “ساخت واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و پاسخ قاطعانه بنت به بایدن مبنی بر اینکه دولتش نیازی به اظهارات آمریکا در این زمینه ندارد مانند نوک کوه یخ است. تاکید بر شهروندی آمریکایی – فلسطینی شهید این موضوع را تایید می کند. تئوری، شهیدی که می تواند «حسج» دیگری برای اسرائیل شود، اما تفاوت این دو بسیار زیاد است.

در پایان تحلیل آمده است که ترور شیرین ابوعقیل ضعف و شکست اسرائیل را آشکار کرد و تپه های نمک بر زخم های آنها پراکنده شد، این اقدام بار دیگر گناهان اسرائیل و ملت فلسطین و دو عرب را آشکار کرد. و در حمایت از ملت های اسلامی مسئله این کشور را متحد کرد و به هر وسیله در برابر اشغالگران مقاومت کرد. گلوله انفجاری مرگبار و مهلکی که به شهید بی گناه و فاضل ابوعقلی اصابت کرد، در تاریخ ماندگار خواهد شد، زیرا اوضاع را از دریا تا نهر در سرزمین های اشغالی تشدید می کند و پایان افسانه دروغین کوچولوها را آغاز می کند. و اسرائیل بزرگ رزمایش های بزرگ نظامی محور مقاومت را مرعوب نمی کند، به شهرک نشینان اسرائیلی اطمینان می دهد و نتیجه معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا