اقتصادی

آخرین وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت

یکی از پایه های مالیاتی جدید در قانون بودجه سال گذشته و امسال، مالیات بر خودروهای بیش از یک میلیارد تومان است که از انواع خودروها و وانت های دو کابین با پلاک شخصی گران قیمت تهیه می شود.

به گزارش رویداد برتر، براساس قانون بودجه سال گذشته، مالکان انواع خودروها و وانت‌های دو کابین که در اوایل دهه 1400 مالک خودرو بودند به شرح زیر مشمول مالیات می‌شد:
1) اشخاص غیر دولتی به ازای هر خودرو با ارزش روز بیش از یک میلیارد تومان.
2) افراد حقیقی به ارزش مجموع بیش از یک میلیارد تومان تحت سرپرستی خودرو و فرزندان زیر 18 سال.

در این میان نرخ سالانه مالیات بر ارزش روز کل انواع خودروهای سواری و وانت دو نفره به شرح زیر است:

تا 1.5 میلیارد تومان در مقابل یک میلیارد تومان مازاد که یک درصد است

2- تا سه میلیارد تومان نسبت به مازاد 1.5 میلیارد تومانی معادل دو درصد.

تا مبلغ 3 تا 4.5 میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد گوجه فرنگی که سه درصد است.

4- نسبت به مازاد 4.5 میلیاردی که معادل چهار درصد است

اطلاعیه اخیر سازمان مالیاتی به رویداد برتر حاکی از آن است که حدود 50 تا 60 میلیارد تن مالیات برای محل خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته باید پرداخت شود. مجموعه ولت

همچنین بررسی عملکرد درآمدی سازمان مالیاتی در دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت مبلغی معادل 5 میلیارد و 55 میلیون و 900 هزار تومان از عوارض خودروهای سواری و وانت دو کابین اخذ شده است. شماره های انضباطی شخصی گران قیمت

البته لازم به ذکر است که امسال نیز مشمول مالیات خودروهای لوکس است و به گفته مدیرکل برنامه ریزی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی خودروهای لوکس، پیش بینی می شود از امسال آغاز شود و ناجا باید اطلاعاتی را به اداره مالیات؛ بنابراین مشخص نیست درآمد 5 میلیاردی سازمان مالیاتی در دو ماهه نخست امسال مربوط به خودروهای لوکس شناسایی شده در سال جاری است یا سال گذشته.

لازم به ذکر است که ارزش کامل ملاک اخذ مالیات خودروهای لوکس امسال نیست و هر خودرو بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا