هنر و فرهنگ

ابراز تعجب سیدجواد هاشمی از تغییر نکردن یکی از مدیران تلویزیون

سید جواد هاشمی در خصوص تغییر مدیر سیما با اشاره به اینکه از معاون جدید سیما بی اطلاع است، از اینکه مدیر چند شبکه سیما از جمله شبکه اول و دوم تغییر کرده اما مدیر شبکه سه تغییر کرده است، ابراز تعجب کرد. تغییر کرد. با همان رویکرد در جای خود باقی می ماند.

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما در گفت وگو با رویداد برتر، درباره انتخاب معاون جدید سیما و به دنبال آن تغییر مدیر شبکه های سیما و همچنین جوانی صدا و سیما، گفت: او را نمی شناسم. (معاون مدیر) نمی توانم نظر بدهم، اما در کل فکر می کنم صداوسیما باید به جوانان سپرده شود.

بیشتر بخوانید:

* مردم به دنبال سریالی هستند که یک ساعت به هیچ چیز فکر نکند

* مهدی فخیم زاده: نتایج این تصمیمات تا دو سال دیگر نمایان می شود

هاشمی سه رکن مهمی را که مدیران تلویزیون باید مد نظر قرار دهند، ذکر کرد و در تبیین این سه رکن گفت: اول به روز رسانی تلویزیون است. عنصر دوم و مهمتر از اولی، بازگشت مخاطبان جوان به تلویزیون است. اکثر افراد جامعه ما جوان هستند، اما متاسفانه کمترین بیننده تلویزیون هم جوان هستند. اگر یک جوان کنترل را به دست بگیرد، این مشکل قابل حل است. شاید جوانی هم به این مشکل کمک می کند. عنصر سوم شجاعت است که از دو عنصر اول مهمتر است. شجاعت جوانان شاید بیشتر باشد. الان متأسفانه بزرگترها از هم می ترسند. در واقع موضوع ممیزی و سانسور در تلویزیون روز به روز بدتر می شود. فیلم هایی که 10 سال از تلویزیون پخش شده اند، اکنون دوباره ممیزی می شوند و سپس برای خنداندن بازیگران می شوند. شاید بتوانند حداقل با شجاعت جای تعدادی از جوانان را بگیرند.

پاسخ این بازیگر به پیشنهاد مدیران جدید تلویزیون و معاونت سیما برای بهبود وضعیت تلویزیون چیست؟ او گفت که آنها باید به روز باشند و آگاه باشند که بینندگان جوان تقریباً از دست رفته اند. اگر بخواهم بدون سانسور صحبت کنم، ابتدا باید درباره مدیر شبکه سه صحبت کنم. اکثر مدیران تغییر کرده اند و هرگز تغییر نکرده اند! شبکه جوان دست اوست و کمتر جوانان شبکه سه را می بیند. دیدن فوتبال موضوع دیگری است، از رسانه های دیگر هم می توانند فوتبال ببینند. به جز فوتبال، جوانان چه برنامه ای را در شبکه سه تماشا می کنند؟ آیا مدیر شبکه از این وضعیت آگاه است؟ من خیلی تعجب کردم! آقای فروغی هم دوست ماست اما به صراحت می گویم که هیچ وقت از کنترل صدا و سیما بهره ای نبرده و هنوز هم نمی دانم حالش چطور است.

هاشمی در نهایت گفت: به نظر من اگر معاون جدید سیما بخواهد موفق شود باید بدون ترس و ترس کل تلویزیون را عوض کند وگرنه روز به روز بیننده را از دست می دهد. رئیس سازمان صدا و سیما به صراحت اعلام کرد که بیننده خود را از دست داده ایم. اگر می‌خواهند به محض تغییر مدیر جان تازه‌ای بدهند، یعنی می‌خواستند انجام دهند، اما مدیر شبکه 3 را عوض نکردند!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا