خبرهای کلی

این تازه نصف لیست یحیی بود!

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که از سرعت این باشگاه در بازار نقل و انتقالات راضی است و نیمی از لیست او هم اکنون جذب شده است. متوجه شدید؟ تنها نیمی از فهرست گل محمدی به این تیم اضافه شد. یعنی علیرضا بیرانوند از فوتبال اروپا، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی ستاره سرشناس تیم ملی، دانیال اسماعیلی فرد و گئورگ گلیسیان از سپاهان، محمدمهدی احمدی و چند ستاره جوان دیگر که آینده فوتبال را تضمین می کنند. تیم، فقط نیمی از لیست مربیگری و هنوز نیمی از بازیکنان دیگر هستند که درخواست کرده اند! او همچنین گفت که دو مهاجم دیگر می خواهد تا تیمش را حرفه ای کنند. آیا واقعاً مشخص نیست که یحیی با این همه بازیکن چه چیزی را در لیست قرار داده است؟ از سوی دیگر ستاره هایی چون وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و همچنین بازیکنانی چون مهدی عبدی، علی نعمتی، حامد پاکدل، احمد گوهری و… هستند. بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی، علیرضا ابراهیمی، رامین رضاییان، احسان پهلوان، عیسی آل کثیر، محمد شریفی، منوچهر صفروف، وحدت حنان اف، شیرزد تمیرف، حامد لک و … نیز ناامن هستند. آنها می دانند که باید در کدام تیم فصل آینده بازی کنند یا در زندگی حرفه ای آنها چه می گذرد.
یحیی می گوید این تیم با استعداد و ستاره فقط نیمی از آرزوست. سپس باید از گل محمدی پرسید: “در لیگ کم حاشیه ایران که به این همه دیوانه و ستاره نیاز دارد و فقط منتظر اضافه شدن چند بازیکن به تیمش است تا نیمی دیگر را پر کند، چه کار خواهی کرد؟” بدون اینکه نیمی دیگر از لیست یحیی توسط مدیران باشگاه مکیده شود، یعنی حالا که پرسپولیس آن بازیکنان بزرگ و درجه یک را دارد، باید منتظر یکی از سریع ترین عناوین لیگ برتر مثلاً باشیم. پرسپولیس قبل از هفته رسیدن به بیست و پنجم، لیوان را بردار. با همین تیم، لیگ ایران که نیست، قهرمانی آسیا دور نیست. بنابراین کادر بازسازی شده پرسپولیس در طول فصل هیچ اعتراضی را نمی پذیرد. علاوه بر همه اینها، جای تعجب است که پرسپولیس نمی تواند مانند سپاهان حریف ضعیف خود را شکست دهد و همچنان شاهد اعتراض هستیم.
در فوتبال حرفه ای، باشگاه های بزرگ با بازیکنان بزرگ قرارداد می بندند، و این یک اصل کلی است، اما ظرفیت فهرست تیم ها یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. هنوز مشخص نیست باشگاه دولتی پرسپولیس چقدر برای جذب بازیکن یا تمدید قرارداد هزینه کرده است و از این پس برای جذب بازیکنان نیمه دوم لیست چه اقدامی در نظر دارد. از طرفی ستاره هایی که جذب شده اند و قطعا می خواهند در تیم ملی حضور داشته باشند، توانایی نیمکت نشینی را در سرشان ایجاد کرده اند یا نیمکت سرخپوشان پر از تنش و حاشیه می شود؟ فصل 22؟
پرسپولیس می تواند رکورددار قهرمان و بدون شکست لیگ در این فصل باشد. با وجود این همه ستاره، حتی برنده شدن در قرعه کشی نیز برای کادرفنی یک چالش است. یحیی مطمئناً برای آینده برنامه دارد زیرا نمی خواهد اتفاقات فصل گذشته و زمانی که محبوبیتش کاهش یافته است را تکرار کند. او یک مربی و سیاستمدار باهوش است، به طوری که برای ماندن و موفقیت، حتی از رفقا و یاوران خود می گذرد و کادر خود را حرفه ای می کند.

251 251

دکمه بازگشت به بالا