خبرهای کلی

بخشش چند کارمند رادیو به فرمان امام خمینی (ره)

من در این مصاحبه جنجالی از بچه های صداوسیما که زیرمجموعه صداوسیما بودند دفاع کردم و دعایم اعتماد کرد، آنها را عفو کرد و عدالت با آنها همراه شد.»

به گزارش رویداد برتر رویداد برتر او نوشت: «در سال 1967 رادیویی سخنان دختری را پخش کرد که می گفت: الگوی زنان اوشین است. متناقض و بحث برانگیز شده است. محمد هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت سازمان صدا و سیما، درباره نظر و واکنش امام خمینی (ره) به انتشار این سخنان گفت: این موضوع زودتر انجام شده است. در آن زمان سریال «اوشین» پخش می شد. اوشین زنی بسیار فداکار و فداکار با توانایی های خاص بود. البته این سریال را هم تغییر دادیم، در هر صورت سریال خیلی خوبی بود و طرفداران زیادی داشت.

در بخش «پخش زنده» این برنامه رادیویی، خبرنگاری از دختر جوانی پرسید: الگوی شما کیست؟ آیا حضرت زهرا (س) الگوی شماست؟ دختر پاسخ داد که الگوی ما اوشین است و توضیح داد: حضرت زهرا (BLV) خیلی خوب است و ممکن است ما شبیه او نباشیم، اما می توانیم مثل اوشین باشیم.

ضبط مکالمه را به نماز من بردند و ایشان نامه ای به دادگاه نوشتند تا رسیدگی کنند و در صورت مشاهده قصد تخطی از حضرت زهرا (س) حداکثر مجازات را برای متهم تعیین کنند. در آن زمان آقای میرعماد دادستانی بود که پنج یا شش نفر از همکاران رادیویی خود را احضار و بازجویی کرد و نهایتاً همان شب رای خود را که شامل اخراج و حبس بود، صادر کرد.

من در آن زمان رئیس صداوسیما و یکی از اعضای کابینه بودم. آن روز هم جلسه دولت برگزار شد. ساعت پنج شش شب بود که آقای میرعماد زنگ زد و حکم متهمان را اعلام کرد و گفت امشب می خواهیم احکام آنها را اجرا کنیم. زنگ زدم به رئیس زندان غرب و گفتم صبر کن دنبال و تعیین تکلیف کنم! سپس به جماران خدمت امام رفتم و گفتم: «اگر کسی مجازات شود، من هستم. اگر همکاران من با این مجازات ها مجازات شوند دیگر سنگ اندازی در صداوسیما وجود نخواهد داشت و رهبری سازمان کاملاً از کنترل خارج می شود. تو آنها را ببخش و مجازاتم کن! دعای من گفت برایم بنویس تا درستش کنم و نامه ای را که قبلا نوشته بودم به او دادم و آن نامه را خواند و حکم عفو داد و آن پنج شش نفر عفو شدند.

من هم چند لوبیا و پتو نو خریدم، رفتم دفتر زندان غرب، با این بچه‌ها نشستم، شام خوردم و به آنها گفتم: «به رحمت رسیدید و فردا که کارتان تمام شد، از اینجا می‌روید. ” روز بعد خودم رفتم آنجا، آنها را از دفتر نگهبان زندان بیرون آوردم و به سر کار برگشتم.

در این مورد از بچه های صداوسیما دفاع کردم که زیرمجموعه ای از رادیو تشکیل دادند و دعای من به من اعتماد کرد و آنها را بخشید و عدالت با آنها همراه شد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا