اقتصادی

بی‌خطرسازی پسماند عفونی بیمارستانی با دستگاه محققان کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان دستگاه اتوکلاو را برای ضدعفونی زباله‌های عفونی بیمارستانی ساخته‌اند که معتقدند همه موارد عفونی را از زباله‌های بیمارستانی پاک می‌کند.

فاطمه محمدبیگی، محقق یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با رویداد برتروی با اشاره به اینکه این شرکت که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می کند از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این شرکت با واردات تجهیزات پزشکی شروع به کار کرد و در حال حاضر برخی از ابزارآلات پزشکی توسط این شرکت ساخته و توسط بیمارستان ها ارائه می شود.

وی اکسیژن ساز و تولید کننده پسماند بیمارستانی را یکی از محصولات تولیدی این شرکت برشمرد و گفت: تجهیزات ایمنی پسماند بیمارستانی تولیدی این شرکت باعث ایمن سازی زباله های بیمارستانی عفونی می شود. برای اطمینان از اینکه زباله های بیمارستانی حاوی مواد عفونی هستند، باید ایمن شوند و پس از خرد کردن، در کیسه های جداگانه قرار داده و به اپراتور تحویل داده شوند.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه با این روش اپراتور با پسماند تماس پیدا نمی کند، خاطرنشان کرد: این دستگاه اتوکلاو است که زباله ها را ایمن می کند و نمونه ای از این دستگاه ضمن ارائه خدمات به چندین بیمارستان به کشورهایی مانند اسپانیا صادر شده است. . این دستگاه در حال استفاده است.

این محقق دستگاه اکسیژن ساز را از دیگر دستگاه های ساخت این شرکت برشمرد و در این رابطه توضیح داد: این دستگاه با ظرفیت 300 لیتر و 600 لیتر تولید می شود و در زمان اپیدمی کرونری این دستگاه اکسیژن رسانی به بیمارستان ها می دهد. بیمارستان مسیح دانشوری بسیار کارآمد بود.

وی با بیان اینکه این دستگاه در نوع بالینی نیز ساخته شده است، گفت: این دستگاه ظرفیتی بین 10 تا 20 لیتر دارد که می تواند به طور همزمان به دو بیمار اکسیژن رسانی کند.

به گفته این فعال فناوری، این دستگاه می تواند در صنعت نیز به ویژه در صنایع ماهی که نیاز به اکسیژن رسانی به آبزیان دارد، استفاده شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا