خارجی

تحریم‌های شدید اروپا علیه روسیه رسماً اعلام شد

اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) اعلام کرده است که این اتحادیه 27 عضوی سخت‌ترین تحریم‌ها را از زمان آغاز جنگ اوکراین در 24 فوریه اعمال کرده است، از جمله تقسیم بزرگترین بانک روسیه، Sberbank، به مکانیسم جهانی سوئیفت.

بر اساس این بسته تحریمی، دارایی های آلینا کابایوا که گفته می شود دوست پوتین است نیز مسدود شد و نام او به همراه سربازان روسی متهم به جنایات جنگی به فهرست ممنوع الورود به اتحادیه اروپا اضافه شد.

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود با ممنوعیت صادرات نفت روسیه که پس از هفته ها مقاومت مجارستان برای این کشور حیاتی است موافقت کردند و با درخواست نخست وزیر ویکتور اوربان مبنی بر معافیت صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله مخالفت کردند. به مجارستان تسلیم شد.

تحریم‌ها که دو سوم کل صادرات روسیه را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر از طریق کشتی صادر می‌شوند، ظرف شش ماه برای نفت خام و هشت ماه برای فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده اعمال خواهند شد.

تعهد بیشتر آلمان و لهستان به توقف دریافت محموله های نفتی به روسیه از طریق این خط لوله، به معنای تعطیلی نزدیک به 90 درصد واردات اتحادیه اروپا است که انتظار می رود تا پایان سال جاری اجرایی شود.

اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن مجارستان و سایر کشورهای معاف که ممکن است به خرید نفت از روسیه ادامه دهند، فروش مجدد این محموله ها را برای کسب سود ممنوع کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین می‌خواهد موسسات مالی را از تامین امنیت و تامین مالی نفتکش‌های روسیه به سایر کشورهای ثالث تعلیق کند تا توانایی مسکو برای فروش نفت فراتر از مرزهایش را متوقف کند.

قبل از جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا بیش از یک چهارم نفت خود را از روسیه وارد می کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا