خارجی

ترس و وحشت آمریکا از ورود به جنگ مستقیم با روسیه

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم به تحلیل خواسته های مکرون و کیسینجر برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین و رسیدن به راه حل مسالمت آمیز می پردازد و مدعی است روس ها از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی و آمریکا برنده جنگ شدند. او از آغاز جنگ مستقیم با روسیه می ترسد.

به گزارش رویداد برتر، روزنامه رای الیوم چاپ لندن، عبدالباری عطوان، نویسنده و سردبیر سرشناس عرب در تحلیلی گفت: پس از هانری کیسینجر، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به تحقیر روسیه هشدار داد و خواستار بسته شدن کامل.” او در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، راه حل مسالمت آمیز بحران اوکراین را باز کرد و خواستار پایان دادن به جنگ در خدمت بشریت شد. تقریباً می توان گفت که مکرون دائماً با پوتین در تماس است و یکی از معدود رهبران اروپایی است که به کی یف نرفته است، مهمتر از آن اینکه او سلاح های سنگین برای حمایت از ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین نفرستاد زیرا متوجه شده بود. خوب، متحدان ایالات متحده و آنگلوساکسون در جنگ شکست خوردند و هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، آسیب های اقتصادی، نظامی و سیاسی بیشتر می شود.

رئیس‌جمهور فرانسه، مانند کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، آگاه است که اگر نیروهای روسی به پیشروی خود ادامه دهند و خاک و شهرهای اوکراین را یکی پس از دیگری اشغال کنند، تحقیر و شکست نخواهند خورد، غذا نخواهند خورد. بنابراین او این انتقاد «مودبانه» را برای جلوگیری از تحریک دولت های آمریکا و انگلیس مطرح می کند.

وی گفت: 100 روز پس از تهاجم به اوکراین، نیروهای روسیه علاوه بر کریمه، 5 منطقه اوکراین را به ویژه در بخش جنوب شرقی این کشور تحت کنترل درآورده اند. روسیه به سرزمین اصلی متصل است و امکان پذیر است. درخواست های رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد کانال های سیاسی با روسیه برای کاهش خسارت و جلوگیری از شکست بیشتر و رسوایی های بعدی.

سردبیر روزنامه گاردین روز گذشته چندین بار این موضوع را تکرار کرد و با انتقاد از خوش بینی غربی ها گفت: تحریم های غرب شکست خورده و روسیه در جنگ اقتصادی پیروز شده است زیرا قیمت نفت و گاز افزایش یافته و تجارت روسیه رشد کرده است. وی خاطرنشان کرد: صادرات نفت این کشور به تنهایی در چین بیش از 50 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

ولادیمیر پوتین در پاسخ گفت: پس از همه دستاوردهای روسیه، دولت بایدن اعلام کرده است که موشک‌های هیماراس به طول 80 کیلومتر را به اوکراین ارسال خواهد کرد، مشروط بر اینکه این موشک‌ها به سمت سرزمین‌های غیرروسیه هدف قرار گیرند. او فکر می کند که موشک ها آنها را هدف گرفته و در هم می کوبند. مانند بیسکویت، و همچنین سایر اهداف اوکراینی که در هفته های اخیر توسط ایالات متحده هدف قرار نگرفته اند. تمدید جنگ.

“پیامی که پوتین می خواهد به همکار آمریکایی خود برساند این است که او هنوز به بمباران هیچ هدفی متوسل نشده است، بنابراین هر موشک آمریکایی که به اوکراین برسد بلافاصله معادلات جنگ را تغییر می دهد و قدرت با آن برخورد می کند. کار جو بایدن بسیار عجیب است زیرا اگر اسباب بازی زلینسکی “شرط اینکه از این موشک ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده نکنید، پس چه فایده ای دارد؟ کجا از آنها استفاده کنید؟ بنابراین، این بدان معنی است که ایالات متحده می ترسد وارد جنگ مستقیم با روسیه شود، نه بیشتر، نه کمتر.

در بخشی از این تحلیل آمده است: «غربی‌ها اکنون تب از دست دادن بیشتر سناریوهای خود را در این جنگ احساس می‌کنند، زیرا تمام تلاش‌هایشان نتیجه معکوس داشته، تورم و بیکاری در کشورهایشان افزایش یافته و قیمت‌های مواد غذایی اساسی‌تر افزایش یافته است». علاوه بر این، قیمت انرژی افزایش یافته است، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و متحد نزدیک بایدن امروز در پارلمان با رای عدم اعتماد مواجه هستند و برخی از تحلیلگران سیاسی معتقدند که وی در سیاست های خود شکست خورده است. این یک شکست است. البته دلیل شکست جانسون نه تنها جنگ در اوکراین، بلکه شکست سیاسی داخلی است که اکثر شهروندان بریتانیایی زیر خط فقر زندگی می کنند.

روسیه نه تنها برنده جنگ اقتصادی است (به اذعان رئیس بخش اقتصادی گاردین)، بلکه در جنگ نظامی و سیاسی نیز تاکنون پیروز شده است و در نهایت متحد ثانویه ایالات متحده است. اروپایی‌های جدید: «همانطور که بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو انجام دادند، هواپیمای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اجازه عبور از حریم هوایی آنها را نداشت، اما اروپایی‌های قدیمی مانند آلمان و بلژیک هنوز درگیر مناقشات بیزانسی هستند.» چگونه و تحت چه شرایطی؟» این بحث از روز اول جنگ ادامه داشته و احتمالا هزاران روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا