اقتصادی

دستور وزیر کشور به استانداران برای کنترل قیمت‌ها و انجام نظارت میدانی

وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست با بررسی های دقیق در محل، مدیریت لازم برای نظارت بر قیمت ها را داشته باشند.

به گزارش رویداد برتر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در جلسه مسائل و مشکلات تنظیم بازار که با حضور استانداران سراسر کشور و تنی چند از وزرای کشور برگزار شد، موضوع را مطرح کرد. .

وی حذف ارز ترجیحی را لازمه توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: این اقدام با هماهنگی همه دستگاه ها به درستی انجام شده است. با برنامه ریزی مناسب و به موقع، اجرای طرح دموکراتیزاسیون و توزیع عادلانه کمک ها هیچ پیامد امنیتی خاصی نداشت.

وزیر کشور افزود که هنوز نیاز است تا عموم مردم نسبت به اجرای طرح دموکراسی‌سازی و توزیع عادلانه کمک‌ها متقاعد شوند و در صورت امکان ابعاد این طرح بزرگ اصلاحات اقتصادی روشن شود.

دکتر وحیدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر کنترل قیمت ها و تامین اقلام مورد نیاز مردم تاکید زیادی داشت، از استانداران سراسر کشور خواست مدیریت لازم را برای کنترل دقیق قیمت ها در محل داشته باشند.

وی با تاکید بر کنترل اجناس و اجاره بها، خاطرنشان کرد: نرخ اجاره بها نمی تواند خارج از عرف بالا برود که در کلانشهرها 25 درصد و در شهرهای دیگر 20 درصد است.

وزیر کشور خواستار نظارت دولتی برای نظارت دقیق بر بازار شد و تصریح کرد: تمامی بنگاه های معاملات ملکی موظفند بر این اساس عمل کنند و باید با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا