جامعه

راحتی، آسودگی خاطر و بهره‌وری انرژی با فناوری خانه هوشمند

حسین دریس در حاشیه نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که با ایده خانه هوشمند در این مراسم حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: قدمت این خانه ها به بیش از نیمی از سال می رسد. قرن. وقتی وارد این دنیا شد به فکر زندگی راحت افتاد و برای این کار تلاش زیادی کرد و با اختراع گوشی های هوشمند و معرفی فناوری اینترنت اشیا جزء لاینفک زندگی شد، این آرزوی انسان برآورده شد.

وی افزود: اگر به سرعت به اطراف نگاه کنیم، مشخص می شود که بسیاری از فعالیت های زندگی با هوشمندی انجام می شود و اکنون زمان آن رسیده که خانه ها همگام با آخرین فناوری روز دنیا باشند. یک شرکت خانه هوشمند می تواند تمام قسمت های یک ساختمان را هوشمند کند. فناوری خانه هوشمند یا خانه خودکار با کنترل برنامه‌های هوشمند در تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، راحتی، آرامش و کارایی انرژی را برای صاحبان مشاغل یا صاحبان خانه فراهم می‌کند. این ویژگی با استفاده از داده‌های کاربر، لوازم خانگی را به اشتراک می‌گذارد و وظایف را به دلخواه خود خودکار می‌کند. در یک خانه هوشمند، تمامی وسایل هوشمند موجود در آن از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک (SMS) با یکدیگر در ارتباط هستند و توسط ساکنین خانه حتی از راه دور کنترل می شوند.

مدیرعامل شرکت خانه هوشمند رست که با حمایت دانشگاه آزاد بوشهر در خصوص ویژگی های خانه هوشمند و صنعت کوچک گفت: اولین هدیه خانه هوشمند راحتی و کنترل است و دومین خدمت این خانه حراج. اطلاعات و سومین جذابیت خانه هوشمند اتوماسیون است. با ساخت لوازم و تجهیزات خانه هوشمند، علاوه بر راحتی و آسایش انسان، ضریب ایمنی را افزایش می دهد، ارزش افزوده ساختمان را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که از راه دور امور را طوری کنترل کنید که انگار در خانه هستید.

دریس افزود: «لوازم خانگی هوشمند اکنون در بسیاری از کشورها تولید می‌شوند. اما به دلیل تحریم ها و هزینه های زیاد، برخی افراد در تهیه این تجهیزات مردد بوده اند. کلیه ابزارهای مورد نیاز خانه هوشمند در یک سبد کامل، با قیمت مناسب، قابل رقابت با نمونه های خارجی و با بالاترین کیفیت در شرکت دانشبانیان راست تولید می شود. محصولات این شرکت مانند کلید، ماژول های ایمنی و روشنایی، سوئیچ های لمسی، لامپ های پنلی و … هر دو دارای استانداردهای جهانی و مشمول پروتکل اتوبوس در این زمینه هستند که یک استاندارد جهانی است و همچنین محصولاتی که همگی در داخل کشور تولید می شوند. آنها موفق به دریافت این مجوز شدند.

وی با تشریح اهمیت استفاده از ابزار برای اصلاح الگوی مصرف، کاربرد صنعتی محصولات را نیز برجسته کرد.

به گزارش آنا، دومین مرحله از رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های مرتبط با حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با هدف بسترسازی برای استارت‌آپ‌ها می‌پردازد. و دانش و فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد این دانشگاه با شعار 1000 گروه تحقیقاتی و زیرساختی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق در مصلای 1401 از ساعت 8 الی 11 خارکاد 11 برگزار شد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا