سلامت و دانش

رسانه ملی نسبت به شیوع مجدد بیماری کرونا هشدار دهد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و بهورزان، احترام عملی به پزشکان و پرستاران زحمت‌کش کشور است و وزیر بهداشت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

به گزارش رویداد برتر، سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور مجارستان صبح امروز شنبه 4 تیر 1401 در جلسه فرماندهی ملی ضد تاج و تخت با اشاره به کاهش تعداد بیماری ها و تلفات ناشی از شیوع این بیماری گفت: از کوید 19. ویروس، تلاش‌های کادر پزشکی در دو سال گذشته، تلاش‌های آنان برای حفظ جان مردم را ستوده و امیدوارکننده خوانده است.

وی ادامه داد: اگر امروز از نظر شیوع تاج در کشورمان نسبت به سایر کشورهای دنیا وضعیت متفاوتی را می بینیم و مردم امیدوار به بازگشایی مشاغل و مراکز آموزشی هستند، به لطف خداوند و ثمره آن است. فداکاری ها و تلاش های فداکارانه پزشکان.» و پرستاران و کارکنان عمل. تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان ها و بهورزان جلوه عملی قدردانی مجدانه کشور از پزشکان و پرستاران است و وزیر بهداشت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

رئیسی با اشاره به روند کاهشی بیماری عروق ویروس کرونا گفت: اینکه موارد ابتلا به این بیماری کاهش یافته و بحمدالله در برخی روزها فوتی نداشته است، نباید منجر به بازگشت بهداشت به حالت عادی شود. بیماری و آسیب قلبی از افراد می‌خواهم برای تثبیت وضعیت فعلی، مانند گذشته در مراکز پرتردد و اماکن عمومی و همچنین وسایل نقلیه، مقررات بهداشتی را رعایت کنند. تداوم ارائه اطلاعات و آموزش در مورد بیماری عروق ویروس کرونا قلب و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن ضروری است. آموزش عمومی در مورد بیماری های عفونی، مانند بیماری عروق ویروس کرونا، موضوعی جامع و محدود به زمان و مکان نیست. الحمدلله شرایط امروز با گذشته بسیار متفاوت است، اما رسانه ملی، دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید همیشه به موضوع آموزش توجه داشته باشند و به موقع نسبت به شیوع این بیماری هشدار دهند. بیماری به طوری که بیماری عود نکند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا