خبرهای کلیکسب و کار برتر

روشهای جالب برای بهبود مهارت گوش دادن به زبان انگلیسی

یادگیری فعال مهارت‌های شنیداری ممکن است چندان سرگرم‌کننده به نظر نرسد، با این حال، انبوهی از مواد شنیداری وجود دارد که زبان‌آموزان زبان انگلیسی می‌توانند از آنها برای متنوع و جالب نگه داشتن فرآیند استفاده کنند. نیازی نیست بنشینید و به تکالیف شنیداری تجویز شده خسته کننده کتاب درسی گوش دهید. شما می توانید با یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و گوش دادن به پادکست های انگلیسی، خود را با وظایف شنیداری معتبر به چالش بکشید. آموزش زبان انگلیسی

وظایف گوش دادن را تنظیم کنید:

وظایف گوش دادن یک راه عالی برای تمرین مهارت های شنیداری انگلیسی در یک محیط کنترل شده است. زبان آموزان انگلیسی باید فایل های صوتی را پیدا کنند که بتوانند دو یا سه بار آن را پخش کنند تا مهارت های شنیداری خود را بهبود بخشند. وظایف گوش دادن باید به بخش های مختلف با اهداف متفاوت تقسیم شوند. با دریافت یک ایده کلی از صدا شروع کنید و سپس برای اطلاعات دقیق گوش دهید.

دلیلی وجود دارد که کتاب‌های درسی انگلیسی وظایف شنیداری را برای دانش‌آموزان قبل از انجام یک فعالیت شنیداری تعیین می‌کنند. سوالاتی که زبان آموزان باید هنگام گوش دادن به یک فعالیت به آنها پاسخ دهند وجود دارند تا به شنونده دلیلی برای گوش دادن ارائه دهند. در دنیای واقعی، ما به ندرت به چیزی گوش می دهیم بدون اینکه دلیلی برای گوش دادن به آن داشته باشیم.

اولین باری که به چیزی گوش می دهید، وظیفه ای را تنظیم کنید که به تصویر بزرگتر نگاه کند.

از خود سوالاتی بپرسید مانند:

  • “چه کسی صحبت می کند؟”
  • “رابطه بین افرادی که صحبت می کنند چیست؟”
  • “آنها چه احساسی دارند؟”
  • “آیا آنها خوشحال هستند یا غمگین؟”
  • “آیا آنها بحث می کنند؟ سر چه چیزی دعوا می کنند؟»
  • “در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟”

این سوالات بسته به وظیفه شنیداری تغییر خواهند کرد، با این حال، اینها نمونه های خوبی از سوالات شنیداری هستند که منجر به درک کلی از وظیفه شنیداری می شوند. هنگامی که به سوالاتی از این دست پاسخ دادید، ایده خوبی از اینکه فعالیت شنیداری در مورد چیست خواهید داشت. برای پاسخ دادن به این سؤالات نیازی به درک همه چیز ندارید و پس از پاسخ دادن به آنها می توانید به سؤالات دقیق تر بروید.

سعی کنید بار دوم که گوش می دهید اطلاعات مهم و دقیق را پیدا کنید. اگر افراد حاضر در صدا با هم بحث می کنند، سؤالاتی از این قبیل بپرسید: چرا آنها با هم بحث می کنند؟ آیا بحث در پایان صدا حل شد؟ چگونه بحث را حل کردند؟

وظیفه گوش دادن دوم به شما این فرصت را می دهد که بدون احساس سرگیجه، گوش دادن را تفسیر و درک کنید، زیرا شما از قبل ایده ای از فعالیت شنیداری دارید. هرچه بیشتر مهارت های گوش دادن را با صداهایی که می توانید دوباره پخش کنید تمرین کنید، درک زبان انگلیسی در دنیای واقعی آسان تر خواهد بود.

استراق سمع در یک مکالمه:

هنگامی که گوش دادن به زبان انگلیسی را در یک محیط کنترل شده تمرین کردید، وقت آن است که این مهارت ها را به دنیای واقعی ببرید. اگر به شنیدن زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود دسترسی دارید، به افرادی که انگلیسی صحبت می کنند گوش دهید. این می تواند دلهره آور باشد که از کسی بخواهید با شما انگلیسی صحبت کند تا بتوانید سعی کنید بفهمید چه می گویند.

استراق سمع و گوش دادن به سایر افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند به شما امکان می دهد بدون نیاز به پاسخگویی، انگلیسی را به روشی معتبر بشنوید. یک بار دیگر، مطمئن شوید که برخی از وظایف گوش دادن را تنظیم کرده اید. اگر در زبان انگلیسی مبتدی هستید، وظایف را ساده نگه دارید و گوش دهید تا ایده کلی از صحبت های انگلیسی زبانان را به دست آورید. اگر پیشرفته هستید، وظایفی را تنظیم کنید که به محض اینکه بدانید انگلیسی زبان ها در مورد چه چیزی صحبت می کنند، باید به اطلاعات دقیق گوش دهید.

در طول هفته چندین بار به یک صدا گوش دهید:

صوت انگلیسی را پیدا کنید که درک آن از بار اول و دوم برای شما دشوار باشد. این می تواند یک پادکست یا صحنه ای از یک فیلم باشد که شما در درک آن تلاش می کنید. در طول یک هفته بارها و بارها به آن گوش دهید و ببینید آیا می توانید در پایان هفته بیشتر آن را درک کنید. سعی کنید متن را بخوانید یا از زیرنویس استفاده نکنید. تمام هدف این تمرین این است که گوش شما را به چالش بکشد. هر چه بیشتر گوش دهید آسان تر و آسان تر می شود.

تا می توانید پادکست گوش کنید

می‌توان پادکست را به‌عنوان وبلاگ‌نویسی صوتی تعریف کرد – در واقع، زمانی که در دهه 1980 شروع به کار کردند، این نام را داشتند. پادکست معمولاً توسط روزنامه نگاران یا تولیدکنندگان محتوا ساخته می شود و ژانرهای آن از اخبار معمولی تا جنایت واقعی و خودیاری را شامل می شود. در واقع، شما می توانید به پادکست ها در مورد همه چیز گوش دهید.

حال، با توجه به این واقعیت که در دنیای امروز ما همیشه به صفحه نمایش نگاه می کنیم و حجم دیوانه کننده ای از فیلم ها و تصاویر مصرف می کنیم، شگفت آور است که صنعت مبتنی بر صدا در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. موضوع این است: پادکست‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث محبوبیت آن‌ها شده است، حتی اگر از نظر فناوری استفاده می‌کنند ساده باشند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت پادکست‌ها این است که می‌توانید در حین گوش دادن به آن‌ها چند کار را انجام دهید – و نمی‌توانید در حین تماشای یک برنامه این کار را انجام دهید، درست است؟ از آنجایی که فقط به محتوا گوش می دهید، می توانید هنگام گوش دادن به پادکست مورد علاقه خود رانندگی کنید، ظرف ها را بشوئید، خانه خود را تمیز کنید، پیاده روی کنید یا ورزش کنید. در دنیایی که مردم همیشه میلیون‌ها کار را همزمان انجام می‌دهند، این قطعاً یک مزیت برای پادکست است. بهترین آموزشگاه زبان در تهران

نکته دیگری که می تواند محبوبیت پادکست ها را توضیح دهد این است که می توانند بسیار سرگرم کننده باشند. بسیاری از مردم برای اطلاع از آخرین اخبار به پادکست گوش می دهند، اما می توانید پادکست های زیادی را نیز بیابید که از مصاحبه، موسیقی و سایر منابع عالی برای گفتن داستان استفاده می کنند. پادکست مورد علاقه من در سال گذشته (به زبان پرتغالی است، اما اگر زبان آن را می‌دانید Praia dos Ossos است که در Spotify پخش می‌شود) یک داستان جنایی واقعی است و نمی‌توانم ببینم اگر اینطور نبود چگونه می‌توانستند آن داستان را تعریف کنند. از طریق یک پادکست، به عنوان مثال، از آنجایی که فیلم کافی برای تولید یک مستند وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا