خارجی

شکست تاریخی ماکرون در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه

نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه حاکی از شکست تاریخی امانوئل مکرون در کسب اکثریت مطلق پارلمان است.

به گزارش رویداد برتر، نتایج اولیه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می دهد که ائتلاف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نتوانست اکثریت مطلق پارلمان را به دست آورد.

بر اساس نظرسنجی ها، ائتلاف خاورمیانه ای ماکرون اکثریت مطلق مجلس ملی فرانسه را از دست داده است.

در همین حال روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد که حزب مکرون اکثریت مطلق را در انتخابات پارلمانی فرانسه به دست نیاورد.

در پایان دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه، ائتلاف احزاب حامی امانوئل ماکرون اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را از دست داد و ائتلافی از احزاب راست افراطی مارین لوپن و احزاب چپ به رهبری ژان، لوک ملانشون، اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را از دست دادند. کرسی های بیشتری نسبت به قبل کسب کرد.

به نقل از رویترز، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که ائتلاف ماکرون با احزاب میانه رو همچنان به کسب اکثریت پارلمانی ادامه می دهد.

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه روز یکشنبه 38.11 درصد و در دور اول 39.42 درصد بود که نشان دهنده کاهش مشارکت مردم است.

با وجود اکثریت قوی در حزب راست میانه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با رقابت سختی از سوی ائتلاف محیط زیست و اتحادیه اجتماعی خلق جدید (NUPES) مواجه شد، که گروه های چهار حزب مخالف را علیه مکرون متحد کرد.

این ائتلاف متشکل از احزاب سوسیالیست، کمونیست، سبز و فرانسه است. مجلس شورای ملی از 577 کرسی تشکیل شده است. در داخل ائتلاف، چهار حزب موافقت کردند که تنها از یک نامزد برای هر کرسی حمایت کنند. 100 نامزد از سبزها، 70 نامزد از سوسیالیست ها، 50 نامزد از کمونیست ها و 360 نامزد از حزب شکست ناپذیر فرانسه.

ژان لوک ملنش، رهبر حزب چپ افراطی گفت: ما موفق شدیم مکرون را شکست دهیم.

مارین لوپن که به عنوان نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه طبقه بندی شده است، گفت که با توجه به نتایج احتمالی انتخابات امروز، مکرون به ائتلافی با چندین حزب برای کسب اکثریت پارلمانی نیاز دارد.

حزب ژان لوک ملانش که در مارسی نمایندگی می‌کند امیدوار است به عنوان نخست‌وزیر بعدی انتخاب شود و برخی کارشناسان می‌گویند مکرون می‌تواند چپ‌ها را به دولت خود بیاورد.

در انتخابات ریاست جمهوری آوریل که در نهایت به پیروزی مجدد ماکرون انجامید، ملانز پس از مارین لوپن دست راستی با حدود 22 درصد آرا سوم شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا