ورزش

شکوفایی طارمی در قلب تحریم/عکس

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم جام جهانی 2022 با تیم های آمریکا، انگلیس و ولز همگروه است و از آبان ماه در دوحه باید به مصاف هم برود.

در همین راستا مجله اسپانیایی «مدیوتیمپو» امروز در گزارشی به آرزوهای مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران و باشگاه پورتو در جام جهانی 2022 پرداخت.

طارمی در دل تحریم ها شکوفا می شود

رسانه های اسپانیایی نوشتند مهدی طارمی، مهاجمی که پورتو را غافلگیر کرد، در جام جهانی 2022 قطر برای اولین بار در تلاش است تا تیم ملی ایران را به مرحله دوم این رقابت ها برساند.

مهدی طارمی اولین گل یک فوتبالیست ایرانی را در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و جهان را به خود خیره کرد تا جایی که در بین سه نامزد نهایی جایزه پوشکاش در سال 2021 قرار گرفت اما مقابل اریک لاملا از آرژانتین شکست خورد. .

13 آوریل 2021 مهدی طارمی بازیکن 1.88 فوتی در دقیقه 93 به نقطه پنالتی رسید و با قیچی دروازه چلسی را باز کرد. پورتو در این دیدار در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان چلسی بزرگ را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

طارمی در دل تحریم ها شکوفا می شود

اگرچه این گل فوق ستاره ایرانی به دلیل حذف و حذف پورتو در مرحله یک چهارم نهایی (2-1) مورد استفاده تیمش قرار نگرفت، اما مرد بوشهری (27 تیر 92) مهارت های خود را در بالاترین سطح فوتبال به نمایش گذاشت. .

فوتبال برای فوتبالیست های خوب متولد آرژانتین، اروگوئه یا برزیل را می توان به راحتی با بازی های باکیفیت به لیگ های اروپایی منتقل کرد، اما فوتبال متولدین کشورهای دیگر مانند ایران نیازمند تلاش مضاعف برای نشان دادن مهارت های خود است.

به دلیل تیرگی روابط ایران با آمریکا، نه فوتبال و نه بازیکنان ایرانی به طور کلی در لیست فوتبال اروپا قرار ندارند و دلیل اصلی آن این است که اطلاعات کمی درباره این کشور به دنیا می‌رسد زیرا در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

طارمی در دل تحریم ها شکوفا می شود

اما با وجود سایه ها و تحریم ها، ورزشکاران جالبی در این کشور ظاهر می شوند. مهدی طارمی یکی از برجسته ترین نمونه هایی است که به پیشنهاد کارلوس کی روش، سرمربی وقت تیم ملی ایران در هنگام ورود به ریو آوه پرتغال مشخص شد.

طارمی مهاجمی با توانایی‌های خارق‌العاده نیست، اما بزرگترین توانایی او این است که در آخرین دقایق بازی در زمین ظاهر شود و توپ را وارد دروازه کند. شکارچی خلاق و شاهزاده ایران.

طارمی به EFE گفت: اینیستا از مهدی طارمی الهام گرفته است و می خواهد از توانایی های آندرس اینیستای اسپانیایی تقلید کند. “من بازی های زیادی از او را در تلویزیون دیده ام و به دنبال اخباری در مورد او هستم. او بازیکن بزرگی است، از نظر فنی بسیار قوی و هافبک است.”

طارمی در دل تحریم ها شکوفا می شود

مهدی طارمی سابقه بازی در تیم هایی چون ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس و الغرافه قطر را دارد اما آخرین حرکت او ریو آوه بود، باشگاهی که در اولین فصل حضورش 18 گل به ثمر رساند و آقای گل شد. در سن 28 سالگی (در سپتامبر 2020)، پس از تثبیت، با 5 میلیون یورو به پورتو منتقل شد.

طارمی در مصاحبه ای گفت: همیشه آرزو داشتم در لیگ قهرمانان و یک باشگاه بزرگ بازی کنم. من از وضعیت فعلی خود بسیار راضی هستم. من به عنوان اولین بازیکن ایرانی تاریخ پورتو، یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هستم و این من را سرشار از غرور می‌کند. به عنوان بازیکن اول دوست دارم تیم ملی ام را به دور دوم جام جهانی برسانم.

بیشتر بخوانید:

254 251

دکمه بازگشت به بالا