خبرهای کلی

قانون درباره خیانت مرد و وضعیت زن چه می گوید؟

طفل شیرخوار، رها از هیاهوی بارگاه و آه و ناله بزرگان، به سوی مادر گریخت، گویی شیره جان مادر را می مکد، گویا مخلوق عالم و هستی است. در آن اما در آن سوی اتاق انتظار مادرش، بچه های هفت تا هشت ساله نوعی فضای آشفته و شادی را ایجاد کردند که گویی بخشی از تالار جهانی بیرون حیاط هستند. فضای استرس زا و تنها رای لازم الاجرا آن طرف.و ضیافت کودک شیرده.

فداکاری مادری که موظف به مادری بود، سینه را در دهان بگذارد، با اطاعت از درخواست نوزاد، فارغ از هر ملاحظه‌ای، این حس و حال مرتبط با حجاب وحی مردانه، حجاب را درک کنید. من به منطقه ای نگاه می کنم که به معنای حفظ حریم خصوصی کودک و مادرشان بود.

یادداشت های روزانه ام را وقتی خواندم که با فریاد کمک مادر، تخته چوبی یکپارچه را از روی نیمکت اتاق انتظار شکست و با گریه برای کودک نوپا، دستور داد به سمت کودک بدود و پای کودک معصوم را از پای شکسته بیرون بکشد. این تصادف باعث درگیری من و مادرم شد. قبل از هر حرفی با آب نبات ها و شکلات های توی کیفم تدارک دیده می شد تا به گریه پسر و بچه های دیگر خاتمه داده شود، مچ پا باش، بازی کن و دوباره بخند.

مادریوصف مخلوق خدا در هیچ کلمه و نوشته ای نمی گنجد، هر تعبیر و توصیفی که در روزگار ما دیده و شنیده برای مادر می خوانیم، نماد عشق و ایثار بیش نیست. به یاد موجودی می افتم که ذاتش صبر و بردباری است. گویی با بسته شدن هر نطفه جامه ای از رنج و ایثار بر تن مادر می پوشند، هرچند در این میان گانگسترهایی به شیطان خیانت می کنند که از ترس جنس مذکر خود را پدر می نامند، حسادت می کنند. و منفور دشمن هر مادر، و مرده!

داستانی تلخ که باعث هزاران ضرب المثل می شود از ما به ما وقتی فهمیدید بگویید و بشنوید خواهر و دوست دوران کودکی همسرش حریم خصوصی او را نقض کردند و با مردانگی خائن به اصل ازدواج و تعهد شدند، نامی ذلیل تر از آنها!

مادر بچه ها گلایه کرد: فقط داشتم فکر می کردم خواهرم از سر دلسوزی به خانه ام می آید که نمی توانم تنها باشم و کمک کنم، نگو مار در آستین من نبود و …

اگر خدا بخواهد آنچه را که من دیدم هیچ زنی نخواهد دید! بعدازظهر می خواستم بچه ها را به حمام ببرم، اما او سرزده و با احساس به خانه آمد، وقتی به او گفتم بچه ها را به حمام خانه مادرش ببرم، گفت: شام نخورید… جلوی خونه اش ناراحت شدم بچه ها رو گذاشتم جلوی مادر و رفتم خونه …. خدایا خبر مرگ رو بهم بگم. ، من انتظار مرد حسودی را ندارم که با خلق بهترین دوستم خودش را نشان داده باشد.درد و غم از پرستاری است که مادرش شدم… روزی که به دنیا آمد، در ده سالگی برایش کارهایی کردم که مادر برای فرزندش نمی کند، نه، گفتم. به خودم هزینه دانشگاه … حقوق خوبی گرفتم و چشمان سفید و بی شرمی داشتم …

در چشمان غمگین مادر، اشک فریاد دل شکسته بود، ناپدید شدن شادی و شادی در زمانی که هنوز بخشی از جوانی و فرزندانش بود، بلور اشک بر چهره پرتنش او سرازیر شد. آه و سوختگی در اثر سوختن و آماده شدن: داداش چی و کی شکایت کنم؟ از دوست یا غیر رفیقی که نمک خورد و ظرف نمک را شکست، یا خواهری که بدنم را پاره کرد و حریم پاشنه پا را زیر پا گذاشت؟

خود تبلیغی بی شرمانه از محصولات بالستیک و یک تبلیغ عالی برای یک چاقوی کوچک زیبا. من و این بچه های معصوم را با یک لقمه نان و یک جرعه آب رها کرد.سه سال و شش ماه است که من و آزگارت و این سه کودک بی گناه را از دادگاه و پلیس بیرون کردند…

خلاصه فایل:
زن برای عدم پرداخت نفقه و احراز شرط جواز طلاق در این مدت فقط تقاضای نفقه می کرد اما هر بار که حکم مرد وارد مرحله اجرا می شد تا قبل از پایان ششم نفقه کامل پرداخت می شد. ماه تا آن شرط قانون مدنی 1129 و 1130 به عبارت دیگر، زوجین از مفاد بند 1 ماده 1130 (ترک زندگی خانوادگی به مدت شش ماه متوالی یا 9 ماه متوالی باعث ایجاد مزاحمت برای زوجه می شود) سوء استفاده کرده اند به طوری که زوجه به دلیل غیبت مکرر زوج نمی تواند تقاضای طلاق کند. عدم پرداخت نفقه، لذا پیروی از مادر فقیر پس از سه سال هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

با توجه به مشخصات فوق و شرایط تعیین کننده زندگی این زوج، ادامه دادرسی برای رساندن زوجه به مقصد مقدور نبود، بلکه به دلیل سایر شرایط مذکور در ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی ضروری بود. قانون بخش 4 ماده علاوه بر اثبات آزار و اذیت جنسی شوهر نسبت به زن، از مادرم نیز برای رسیدن به مقصود زوجه استفاده شد، بنابراین مادرم را به منشی خود معرفی کردم تا با او قرار ملاقات بگذارد و در سایر موارد همراهی و کمک کند. .

توضیح حقوقی:

مواد 1129 و 1130 قانون مدنی: اگرچه تعریف مصادیق و مصادیق عسر و حرج سلیقه ای و نظر داوران است، اما اگر رفتار مرد شرایطی را برای زن فراهم کند که شرایط برای هیچ فرد عادی قابل تحمل نباشد، مختصات زندگی عادی قابل تنظیم است. به احوال زوجه اشاره شد که مصداق عسر و حرج زوجه شده بود.

ترک عمر چند ماهه، ازدواج نکردن با توجه به سن و وضعیت جسمانی زوجه، بی توجهی به وضعیت سلامتی زوجه، پرداخت نفقه کمتر از مدت مقرر (شش ماه)، رابطه با زنان دیگر. ماده 1130 (4).

بند 4 ماده 1130 قانون مدنی: ضرب و شتم یا هرگونه سوء استفاده مستمر (ترک اقامتگاه، عدم پرداخت نفقه و …) به زوج که عرفا حسب حال زوجه غیرقابل تحمل است.

* وکیل _ شیراز

دکمه بازگشت به بالا