خبرهای کلی

محور دره شهر- پلدختر ۴خطه نشد/ پروژه تسریع شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین- گروه محدوده: محور حادثه خیز دره شهر – پل دختر که در سال 1377 به زمین خورد و قرار بود 18 ماه دیگر به بهره برداری برسد، هنوز تکمیل نشده است.

این محور به دلیل کثیف بودن شانه های جاده در حال حاضر زمینه ساز حوادث دلخراش رانندگی است اما حدود 4 سال است که این طرح پیشرفت خوبی نداشته است.

متأسفانه با وجود تأمین مالی کافی، اجرای پروژه پس از گذشت حدود 4 سال همچنان کند است و تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طول مسیر ارتباطی تنها 13 کیلومتر است اما متاسفانه در سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است در حالی که این مسیر استان ایلام را به استان لرستان متصل می کند.

یکی از مهم ترین نیازهای شهرستان دره شهر به ویژه خروج از بن بست جغرافیایی، توسعه مسیرهای جاده ای و جذب سرمایه گذاری، توسعه راه های ارتباطی است که می تواند نقش مهمی در توسعه شهر داشته باشد.

محور فعلی دره شهر – پلدختر بسیار خطرناک است

یکی از رانندگانی که در این مسیر رانندگی می کند به خبرنگار آنلاین گفت: باید هر روز با ترس از این مسیر عبور کنیم، این مسیر ناامن و ناامن است.

سجاد همتی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 20 فقره تصادف رخ داده که تعدادی از آنها فوتی داشته است.

وی افزود: در این مسیر شکاف های زیادی وجود دارد، شانه ها از دو طرف خالی است، شکاف های این مسیر 1.5 تا 2 متر است که تصادفات فوتی زیادی را به دنبال داشته است.

نبود زیرساخت های ارتباطی کافی از پاشنه آشیل شهرسازی دره شهر

وی افزود: در کل جاده تراشیده شده تابلوی هشدار وجود ندارد، این جاده تاریک و در شب بسیار خطرناک است.

همتی تصریح کرد: با اجرای این طرح زیرساختی علاوه بر تسهیل تردد خودروها و خروج دره شهر از بن بست، تحقق این مسیر ارتباطی موجب توسعه صادرات محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال و کارآفرینی برای جمعیت کشور می شود. این منطقه

محور دره شهر - پلدختر 4 بانده نبود

وی گفت: نبود زیرساخت های ارتباطی مناسب همواره یکی از پاشنه آشیل های توسعه شهری دره شهر بوده است.

برای تسریع پروژه خود برنامه ریزی کنید

فرماندار دره شهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته سعی در تسریع روند اجرای این پروژه خواهیم داشت.

هوشنگ طاهری افزود: تصمیم بر این شد که 5 کیلومتر از این جاده پیمانکاری شود و سپس پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود تا پیمانکار بتواند با سرعت بیشتری روی این پروژه و طراحی کار کند.

انتقاد از کندی پروژه پلدختر – دره شهر

استاندار ایلام نیز در سفر روز گذشته خود به دره شهر از اختصاص 8 میلیارد تن برای پل دختر برای تعمیر و ایمن سازی خروجی دره شهر خبر داد.

حسن بهرام نیا با انتقاد از کندی پیشرفت پروژه گفت: منابع کافی به پروژه تزریق شده و مشکل اعتباری وجود ندارد و مردم به دلیل طولانی شدن بی برنامه پروژه های عمرانی به دولت ها بی اعتماد هستند.

وی گفت: افتتاح گره ترافیکی در این مسیر، کاهش ایمنی تردد و تعداد تصادفات جاده ای از ارکان اصلی طرح ملی است.

وی افزود: شاید دره شهر از زیرساخت ها و امکانات محروم باشد اما این شهرستان دارای سرمایه اجتماعی بسیار غنی است.

استاندار ایلام تصریح کرد: موضوع راه های دره شهر با توجه به نقش و اهمیتی که در رشد و توسعه دارد، همواره مورد توجه دولت قرار گرفته است چرا که بهبود وضعیت راه ها می تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد باشد. کشور.

وی افزود: بهره برداری از تونل کبیر کوه بین شهرستان دره شهر و شهر آبدانان، مسیر صعب العبور کبیرکوه را می بندد و تأثیر مهمی در توسعه منطقه و اتصال استان های مرکزی به شهر عراق خواهد داشت. آینده. مرزهای بین المللی.”

پیشرفت 70 درصدی تونل کبیرکوه بین دره شهر آبدانان

اما روند کند راهسازی دره شهر نه به پروژه دره شهر – پلدختر ختم می شود و نه تونل کبیرکوه حدفاصل آبدانان – دره شهر روند خوبی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار آنلاین از پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

عبدالله بهادری گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و 750 متر، خاکبرداری و کف سازی انجام شده و هم اکنون پیمانکار در حال اجرای سنگفرش آن است و لاینینگ 2800 متر نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: در خروجی تونل کبیرکوه از سمت آبدانان نیز 9 کیلومتر عملیات راهسازی (6 کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و 3 کیلومتر به سمت شهر آبدانان) در حال انجام است. بخش پیاده رو

محور دره شهر - پلدختر 4 بانده نبود

بهادری افزود: 6.5 کیلومتر راهسازی از شهرک دره شهر در حال انجام است که از این تعداد 9 تونل به طول 1800 متر حفاری و احداث شده که 800 متر آن لاین گذاری شده است.

اهمیت ساخت تونل کبیرکوه

وی درباره اهمیت ساخت تونل گفت: تونل کبیرکوهی از چند جهت چه در سطح استانی و چه در سطح کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهادری ادامه داد: دستیابی به شهرهای شمالی و جنوبی استان و حتی در آینده از طریق جاده ارتباطی سیروان – بدره و سایر پروژه های راهسازی باعث تسهیل و کوتاه شدن تردد استان های کرمانشاه به خوزستان می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: دسترسی به مرزهای غربی استان های مرکزی مانند مرز چیلات به عنوان جاده عمود بر سایر راه های موازی که از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: منطقه شرایط برای حفاظت غیرفعال.”

محور ارتباطی به دره شهر با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان و مسیر ارتباطی استان‌های ایلام لرستان و خوزستان، یکی از پرترددترین و مهم‌ترین محورهای مورد توجه مسئولان کشوری و استانی است. .

دکمه بازگشت به بالا