اقتصادی

نرخ بیکاری بریتانیا صعودی شد

بیکاری برای اولین بار در بریتانیا از پایان سال 2020 افزایش یافته است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که افراد بیشتری به بازار کار بازمی‌گردند، جایی که تلاش‌های کارفرمایان برای پر کردن مشاغل خالی مشکلات تورم بانک مرکزی انگلیس را تشدید کرده است.

داده های رسمی نشان می دهد که نرخ بیکاری در سه ماهه منتهی به آوریل از 3.7 درصد در گزارش سه ماهه قبلی بازار کار به 3.8 درصد افزایش یافته است که اولین افزایش نسبت به سه ماه قبل از می سال گذشته است.

در نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار داشتند که نرخ بیکاری به 3.6 درصد کاهش یابد، اما نرخ عدم فعالیت برای افرادی که عموماً از بازار کار حذف شده اند و به عنوان بیکار شناخته نمی شوند، از فوریه تا آوریل 0.1 درصد کاهش یافته و به 21.3 درصد رسیده است. درصدی که عمدتاً توسط دانشجویان اداره می شود.

انتظار می‌رود بانک انگلستان روز پنجشنبه دوباره نرخ بهره را افزایش دهد زیرا تلاش می‌کند تا جهش تورم اخیر را از تبدیل شدن به یک مشکل بلندمدت متوقف کند، اگر کارفرمایان برای پر کردن مشاغل خالی به افزایش شدید دستمزدها متوسل شوند.

داده های روز سه شنبه نشان داد که رشد دستمزد نرمال در سه ماه منتهی به آوریل اندکی به 4.2 درصد کاهش یافته است، اگرچه رشد کلی دستمزدها، از جمله پاداش، از 7 درصد به 6.8 درصد کاهش یافته است.

177000 نفر دیگر در سه ماه منتهی به آوریل در مقایسه با میانگین 105000 در رویترز شاغل بودند و تعداد بیکاران 47000 نفر کاهش یافت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا