اقتصادی

پرداخت وام ۶۰۰ میلیونی ۲۰ ساله ساخت مسکن در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بر اساس طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان هر آپارتمان تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان می توانند وام ساخت با بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با خبرنگار رویداد برتر، اظهار کرد: هر فردی که قصد ساخت و ساز در تهران را دارد می تواند از تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند و از مزایای این تخفیف بهره مند شود. از طرح

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ پروژه دولتی در شهر تهران در قالب نهضت ملی مسکن وجود ندارد، دولت تصمیم گرفته است که تسهیلات خودمالکی در این منطقه را به بخش خصوصی پرداخت کند. در تهران سقف 600 میلیون تومان وام ساخت و ساز در پروژه های صنعتی با استفاده از فناوری های نوین هزینه می شود. تسهیلات 450 میلیون تومانی به سایر سازندگان پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سود این وام 18 درصد تعیین شده است، گفت: هرکسی که به تازگی شروع به ساخت کرده و یا پروژه هایش نیمه کاره است می توانند وارد این روند شوند. از مزایای ویژه این طرح می توان به بازپرداخت طولانی مدت 20 ساله و همچنین مزایای پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، بیمه و مالیات اشاره کرد. در واقع دستورالعمل مصوب شورای عالی مسکن در مورد این دسته از سازندگان نیز صدق می کند.

محبت خواه تاکید کرد: پس از تکمیل واحدهای خود مالکیت، سازندگان حق دارند واحدها را با برگه سبز رنگ «C» به افراد مورد علاقه خود تحویل دهند. در غیر این صورت به افراد واجد شرایط ارائه خواهیم کرد. بنابراین می توان در تهران در قالب یک حرکت ملی و در قالب ملک مستقل مسکن عرضه کرد.

وی همچنین به پرداخت یارانه مسکن اشاره کرد و گفت: در تهران 100 میلیون تومان به متقاضیان وام اجاره، 70 میلیون تومان در مراکز استان ها و 40 میلیون تومان در شهرستان ها پرداخت می شود. ثبت نام از 21 خرداد 1401 آغاز شد و دارندگان کد رهگیری می توانند به سامانه طرح پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا