خبرهای کلی

کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم قرار دارد/هشدار سطح زرد هواشناسی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان، امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه، شاخص کیفیت هوای قم (AQ154) به دلیل آلودگی گرد و غبار موجود در هوا (PM2/5) در وضعیت ناسالم قرار دارد. ).

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قمی برای بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و بیماران آسم و از زنان باردار خواسته می شود از فعالیت های طولانی مدت یا شدید در فضای باز خودداری کنند و از تردد غیر ضروری برای کاهش تماس مستقیم با آلاینده های هوا خودداری کنند.

مرکز بهداشت استان همچنین از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی خواسته است که از قرار دادن مواد غذایی آماده مانند خشکبار و خشکبار در خارج از واحد و معابر در معرض آلودگی هوا خودداری کنند.

بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که آسمان قم امروز صاف و تا ساعاتی دیگر وزش باد نسبتاً شدید و غبارآلود خواهد بود.

بیشن دمای امروز قم 39 درجه سانتیگراد و حداقل 22 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

یک کارشناس هواشناسی استان قم نیز شامگاه دوشنبه 30 خردادماه تا پایان هفته با صدور اخطاریه زرد، احتمال اختلال در تردد، بدتر شدن کیفیت هوا، کاهش دید، خطر خسارت گرد و غبار به صنایع حساس، آسیب به تجهیزات موقت را اعلام کرد. احتمال سقوط درختان و اشیاء فرسوده از ارتفاع و همچنین مشکلات بهداشتی گروه های آسیب پذیر در چنین شرایطی.

فردا سه شنبه ابری صاف یا متغیر همراه با وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

آسمان روز چهارشنبه صاف یا تغییر ابر همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک و در روز پنجشنبه صاف و در برخی نقاط وزش باد و غبارآلود خواهد بود.

روز جمعه آسمان قم تا ساعاتی دیگر صاف، وزش باد و غبارآلود است.

دکمه بازگشت به بالا