خارجی

گفتگوی بایدن با زلنسکی درباره بسته نظامی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که واشنگتن یک میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی از جمله توپخانه و سایر تسلیحات به کی‌یف ارائه می‌کند.

بایدن گفت: «به زلینسکی اطلاع داده‌ام که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین از جمله توپخانه، تسلیحات دفاعی ساحلی، مهمات توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته ارائه خواهد کرد.»

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر تعهد واشنگتن به حمایت از اوکراین، گفت که این سلاح ها از عملیات دفاعی اوکراین در دونباس حمایت می کند.

بایدن افزود که از کمک 225 میلیون دلاری اضافی به مردم اوکراین خبر می دهد که شامل آب آشامیدنی، داروهای اولیه و مراقبت های بهداشتی، غذا، مسکن و پول نقد برای خانواده های اوکراینی برای خرید اقلام اولیه می شود.

منابع خبری اعلام کردند که در چهارمین ماه از جنگ اوکراین، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بسته نظامی جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار به این کشور ارسال می کند.

برخی رسانه های بین المللی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که انتظار می رود کاخ سفید حدود یک میلیارد دلار کمک تسلیحاتی جدید به اوکراین را اعلام کند.

به گزارش رویترز، بسته تسلیحاتی جدید شامل سامانه های موشکی ضد کشتی، موشک های توپخانه و پرتابه های توپخانه هاویتزر است.

لوید آستین وزیر دفاع و بسته تسلیحاتی جدید ایالات متحده برای اوکراین در بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

این بسته با ارائه اقلام دفاعی اضافی از انبارهای تسلیحات ایالات متحده و استفاده از طرح کمک امنیتی اوکراین تامین می شود.

بسته تسلیحاتی جدید ایالات متحده همچنین شامل موشک های ضد کشتی خشن، رادیوهای ارتباطی امن، تجهیزات دید در شب و آموزش برای اوکراین است.

311311

دکمه بازگشت به بالا