ورزش

یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز ایران در روز نخست کشتی فرنگی نوجوانان آسیا

به گزارش شفاف، در پایان روز نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در قرقیزستان، محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم طلا، پیام احمدی در وزن 45 کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم و ابوالفضل میرشکار در وزن 60 کیلوگرم نقره کسب کردند. ، محمدرضا غلامی در وزن 51 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران ایران در این رقابت ها در 7 وزن به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 به صورت دوره ای مسابقات برگزار شد، پیام احمدی در دور نخست مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم اوژن خانت از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در دور سوم ازبکستان با نتیجه 6 بر صفر شهزاد روزیخانوف را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه 10 بر یک عمر تنتیماک بیر قرقیزستان را شکست داد و به فینال راه یافت. در این دیدار ازبکستانی شهزاد روزیخانوف را با نتیجه 4 بر 4 ناک اوت کرد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم که 7 کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار شد و سپس به ترتیب با نتیجه 7 بر 3 از سد رونیت شارمای هندی گذشتند. به نیمه نهایی رسید. احمدی وفا در این دیدار با نتیجه 5 بر یک سردار خلمرزایف از ازبکستان را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در این دیدار رونیت شارمن از هند را با نتیجه 7 بر 6 ناک اوت کرد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 51 کیلوگرم محمدرضا غلامی در دور دوم پس از استراحت با نتیجه 9 بر صفر عبدالعزیز القامدی از عربستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. او همچنین کوبانیکس قرقیزستان آرینوف را با نتیجه 9 بر 7 ربود و به پلی آف راه یافت. غلامی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد یئون گیون جین از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی در دور دوم با کشتن عبدالاخدخدا قرقیزستانی پس از استراحت از دور نخست با نتیجه 8 بر 4 از دور رقابت ها حذف شد و کمالی نیز با شکست در نیمه نهایی کشتی از مبارزه کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور اول 8 بر صفر سئومون هیوک از کره جنوبی را شکست داد. حسن حسن اف تاجیک در دور دوم با نتیجه 9 بر 7 شکست خورد و راهی نیمه نهایی شد. میرشکار در این مرحله 8 بر صفر شاتلیک یونسوف از ترکمنستان را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در فینال با نتیجه 8 بر 5 توسط جانتورو میرزالیف قرقیز حذف شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور نخست مقابل انصار رحمت زودا تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله، نوربولات قرقیزستان با نتیجه 5 بر 3 توسط سیرگابای بیر ناک اوت شد و راهی دیدار رده بندی شد. کشتکار در این دیدار 8 بر صفر اوتام رانا از هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست بهرام قربانوف قرقیزستانی را با نتیجه 7 بر یک شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر سی یون کیم از کره را شکست داد و راهی فینال شد. جهانگیری در این دیدار 8 بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

ترتیب بهترین ها به شرح زیر است:
45 کیلوگرم: 1- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) 2- پیام احمدی (ایران) 3- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
48 کیلوگرم: 1- روهیت شارما (هند) 2- علی احمدی وفا (ایران) 3- آرسن جمعه (قزاقستان)
51 کیلوگرم: 1-روان بکیموف (قزاقستان) 2- کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) 3- محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
55 کیلوگرم: 1- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) 2- خورشید بیک نورمحمداف (ازبکستان) 3- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدالاخدخدا (قرقیزستان) … 8- محمد کمالی (ایران)
60 کیلوگرم: 1- جانتورو میرزالیف (قرقیزستان) 2- ابوالفضل میرشکار (ایران) 3- یوسف آشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
92 کیلوگرم: 1- نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) 2- آلچین بک روزاکولوف (قزاقستان) 3- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چوی (کره جنوبی)
110 کیلوگرم: 1- محمد جهانگیری (ایران) 2- پاردیپ سینگ کوشا (هند) 3- کوانیش آمانگلدی (قزاقستان) و سی یون کیم (کره جنوبی)

این رقابت ها روز دوشنبه در اوزان 65، 71 و 80 کیلوگرم با حضور اهورا بویری، محمد مرادی و سیدرضا آذرشب نمایندگان مجارستان در این اوزان برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا