استان ها

یک عمرانی با سابقه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی شد

به گزارش رویداد برتر از آذربایجان غربیدر این مراسم با حضور مهران قربانی مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیمان آرامونت به عنوان مدیرکل جدید استان معرفی شد.

حمل و نقل رکن مهم اقتصاد کشور و آذربایجان غربی است که یک منطقه استراتژیک برای این بخش است.

مهران قربانی، مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی را استانی حساس و استراتژیک برای حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حمل و نقل 9 درصد اقتصاد کشور و 610 هزار راننده را تشکیل می دهد. کارت در کشور در قالب 7000 شرکت باربری و مسافری و 450000 ناوگان فعالیت می کند.

وی افزود: آذربایجان غربی رتبه اول جابجایی کالا و مسافر در مرزهای زمینی کشور را دارد و این استان به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و هم مرز بودن با سه کشور از نظر حمل و نقل موقعیت بسیار استراتژیک برای کشور است. دروازه اصلی اروپا، حفظ دسترسی به آن. مسیرها اهمیت ویژه ای دارند.

قربانی ادامه داد: آذربایجان غربی همچنین دروازه ورود کامیون های سه ساله به کشور است و این استان نقش اساسی در حمل و نقل زمینی به کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی دارد.

تاکید بر توسعه راه های استان از زبان معاون عمرانی استاندار

یاسر راهبردین معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: 12 هزار و 195 کیلومتر راه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میزان 520 کیلومتر راه اصلی، هزار و 751 کیلومتر فرعی، 424 کیلومتر بزرگراه، 35 کیلومتر بزرگراه و 7 هزار و 980 کیلومتر راه روستایی است. جاده ها در استان.” در روستاهای بالای 20 خانوار آسفالت وجود ندارد، با توجه به اهمیت آسفالت روستایی، آسفالت این محورها در سفرهای شهرستانی استاندار استان در نظر گرفته شد. از مصوبات اصلی

وی افزود: توسعه سایر راه های استان به ویژه راه های دسترسی به ایستگاه های مرزی و رفع نقاط پرخطر در محورهای مواصلاتی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آذربایجان غربی به عنوان یک منطقه مرزی با 5 پایانه مرزی دارای یک منطقه است. تعداد زیادی از مسافران از استان سفر می کنند.

مدیرعامل جدید برای بهره برداری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه راهداری در حرکت است

یامان آرامون مدیرکل راهداری جدید و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی نیز گفت: کاهش تصادفات جاده ای و حتی پیشگیری از مرگ و میر در محورهای مواصلاتی استان بسیار حائز اهمیت است که در این راستا تلاش مضاعف خواهیم کرد. تشخیص و رفع حادثه «خط‌گذاری در محورهای مواصلاتی استان انجام شود.

آرامون از استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و ایجاد اتاق فکر به عنوان بخشی از برنامه های توسعه و ایمن سازی محورهای مواصلاتی و حمل و نقل جاده ای استقبال کرد و از ایده های نو و پیشنهادات سازنده استقبال کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا