جامعهکسب و کار برتر

4 نکته افزایش بهره وری موقع برنامه نویسی و کدینگ

اگر در حال کدنویسی یا هر نوع برنامه نویسی هستید احتمالا این سوال برای تان پیش آمده که موقع نوشتن برنامه، چطور بهره وری خود را افزایش دهید. پس این مطلب برای شماست. آموزش جاوا

  1. اتلاف وقت را مسدود کنید و عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.

گاهی اوقات به نظر می رسد که دامنه توجه جمعی ما به طور کامل توسط رسانه های اجتماعی و جریان مداوم محتوای جدید شلیک شده است. مطالعات نشان می‌دهد که انسان‌ها در واقع توانایی انجام چند کار را ندارند – کاری که مغز شما در واقع انجام می‌دهد، جابجایی (بسیار سریع) بین وظایف مختلف است. و این یک قاتل بزرگ تمرکز است.

خوشبختانه، بسیاری از برنامه‌های فوکوس عالی وجود دارند که دسترسی به وب‌سایت‌های حواس‌پرتی را برای مدت زمان معینی مسدود می‌کنند تا حواس‌پرتی‌های احتمالی را که ممکن است جریان کار شما را مختل کنند، از بین ببرند. یک ابزار مدیریت زمان مانند Clockwise می‌تواند به شما کمک کند با دادن فضایی در تقویم خود برای تمرکز بر موارد مهم، متمرکز و با انگیزه بمانید.

جلوگیری از حواس‌پرتی‌ها نیز می‌تواند به سادگی بستن در دفتر کار یا سرمایه‌گذاری در هدفون‌های حذف کننده نویز باشد.

  1. بلوک های زمانی را در تقویم خود برای کار متمرکز ایجاد کنید

هدف، اگر بخواهید آن را بپذیرید، وارد شدن به یک وضعیت جریان است. همانطور که توسط روانشناس Mihaly Csikszentmihalyi تعریف و توسعه داده شده است، حالت جریان وضعیتی است که در آن شما “در جریان” هستید یا آنقدر روی کار متمرکز هستید که زمان و مکان از بین می روند. حس تمرکز شما بدون دردسر می شود، اگرچه خود کار یا فعالیت ممکن است چالش برانگیز یا دشوار باشد. مهم است که توجه داشته باشید که نمی توانید خود را مجبور به یک وضعیت جریان کنید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احتمال رسیدن به جریان را افزایش دهید. بیایید به برخی از آنها شیرجه بزنیم.

  1. به خودتان زمان بدهید تا وارد منطقه شوید.

کشیده شدن همزمان به پنج جهت مختلف برای تمرکز و انگیزه مضر است. اگر فقط 10 دقیقه اینجا و آنجا برای تکمیل وظایف دارید، رسیدن به جریان کار دشواری است. یک دستیار تقویم هوشمند می تواند آن بلوک های زمانی مهم را برای شما پیدا کند و فضای مورد نیاز برای تفکر خلاق را باز کند. در جهت عقربه های ساعت به طور خودکار جلسات و سایر تعهدات شما را جمع آوری می کند تا زمان برای کار متمرکز آزاد شود. محافظت از زمان به معنای محافظت از تمرکز شماست.

  1. یک برنامه timeboxing را امتحان کنید.

یک اپلیکیشن تایم باکس نیز می تواند به تقویت انگیزه شما کمک کند. به یک برنامه جعبه زمانی به عنوان یک ابزار مدیریت کار با ویژگی های داخلی ردیابی زمان فکر کنید – یک ابزار بهره وری با دندان. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه مدت برای کارها صرف می کنید تا بتوانید تقویم خود را مطابق با آن تنظیم کنید. به علاوه، داشتن یک هدف یا کار خاص برای یک بازه زمانی خاص می تواند به افزایش تمرکز کمک کند، مانند دادن یک ضرب الاجل کوچک برای انجام کارهای مهم.

  1. سعی کنید استراحت کنید

در نهایت، فراموش نکنید که زمانی که احساس می‌کنید خسته یا پراکنده هستید، استراحت کنید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. به جای فشار دادن به جلو و مجبور کردن خود به تمرکز روی یک کار، یک استراحت کوتاه در روز کاری خود برای کشش، برداشتن آب گازدار از یخچال یا حرکت دادن بدن خود در نظر بگیرید.

فرهنگ ما اهمیت زیادی برای شلوغ به نظر رسیدن می دهد، اما استراحت در واقع می تواند شما را بازدهی بیشتر کند، نه کمتر. به یاد داشته باشید، این در مورد فشار دادن نیست، حتی زمانی که در تلاش برای تمرکز هستید. این در مورد بهترین شیوه هایی است که سلامت روان شما را در درازمدت حفظ می کند.

در اینجا چند ایده در مورد نحوه استفاده بهینه از زمان استراحت وجود دارد:

اگر وقت دارید، پیاده روی کنید. تنها ده دقیقه پیاده روی می تواند خلاقیت را تقویت کند. اگر روی یک مشکل سخت کار می‌کنید که به نیروی فکری زیادی نیاز دارد، یک گردش کوتاه می‌تواند بهترین راه برای یافتن راه‌حل باشد. می‌دانم، ما واقعاً به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رایانه خود (و همه صفحه‌های دیگر) فاصله بگیرید، اما استراحت کردن و حرکت دادن بدنتان می‌تواند بهترین راه برای بازگشت با تمرکز مجدد باشد.

با یک دوست یا همکار صحبت کنید. انسان ها نشانه های اجتماعی و عاطفی ما را از افراد دیگر می گیرند. امیدواریم حداقل یک نفر در دفتر یا خانه شما وجود داشته باشد که آرامش بخش باشد. برو باهاشون حرف بزن لازم نیست در مورد کار صحبت کنید – می توانید در مورد گربه خود صحبت کنید، اینکه چگونه آن قسمت تد لاسو شما را به گریه انداخت، مارک مورد علاقه خود قلم – هر چیزی. ارتباط اجتماعی کوتاه و اتفاقی یک عامل کلیدی برای سلامت روان است.

مراقبه یا رویاپردازی کنید. ممکن است فکر کنید، چگونه باید در محل کار مدیتیشن کنم؟ اگر می توانید، آن را در روز خود بسازید. برنامه‌های سلامت روان مانند Headspace و Calm مدیتیشن ۱ تا ۳ دقیقه‌ای برای افراد پرمشغله دارند. مدیتیشن می تواند تمرکز را افزایش دهد و سطوح بالاتر تمرکز را افزایش دهد، که خبر خوبی برای مغز و بهره وری شما است.

به شخص دیگری کمک کنید تا مشکلی را حل کند. این یکی ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما وقتی به دیگران کمک می‌کنید مشکلاتشان را حل کنند، اغلب به شما کمک می‌کند تا با ایده‌های جدید به مشکلات خود بپردازید. به علاوه، ایفای نقش متخصص یا کمک کننده به شما کمک می کند ارزش خود را ببینید و احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. پیشنهاد کمک به یک همکار با یک ایمیل سخت.

برای بیرون آوردن زباله ها داوطلب شوید. برای شخص دیگری یک فنجان قهوه بیاورید و حال او را بپرسید. این اقدامات کوچک می تواند تفاوت بزرگی در سلامت روان شما ایجاد کند و به نوبه خود می تواند تأثیر مثبتی بر تمرکز و انگیزه شما داشته باشد. آموزش وردپرس

  1. مراقب جایزه باشید.

خیلی به خودت سخت نگیر اگر در حال حاضر با حفظ انگیزه و تمرکز مشکل دارید، قطعا تنها نیستید. امیدواریم برخی از این استراتژی ها به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید. به یاد داشته باشید که مراقب خود باشید. سلامت روان در محل کار یک بازی طولانی است، بنابراین هیدراته بمانید و در صورت نیاز از درخواست کمک نترسید.

دکمه بازگشت به بالا