خبرهای کلیکسب و کار برتر

گیاه های شما به چه نوع رطوبتی نیاز دارند؟

کمبود رطوبت چیزی است که اغلب گل‌های شما را می‌کشد. بنابراین در اینجا نحوه تشخیص نیاز گلهای شما به رطوبت اضافی و راههایی برای تأمین آن توضیح داده شده است.

بسیاری از گیاهانی که در خانه‌های خود پرورش می‌دهید از جنگل‌های گرمسیری بوجود آمده اند، جایی که آب و هوا بسیار مرطوب است. گلخانه‌ها جایی که بیشتر گیاهان آپارتمانی قبل از ورود به مغازه‌ها و سپس به خانه شما در آن رشد می کنند، محیط ایده آلی را برای رشد آنها فراهم می‌کنند (نور پراکنده از بالا و رطوبت زیاد است).

از سوی دیگر، خانه‌های شما معمولاً کاملاً خشک هستند و این تغییر می‌تواند برای گیاه تازه واردان تکان دهنده باشد. اگر رطوبت هوا واقعاً کم باشد (اغلب به دلیل تهویه مطبوع یا گرمایش)، ریشه‌های گیاه برای جذب آب کافی برای مقابله با رطوبت از دست رفته از طریق برگ‌ها دچار مشکل می‌شوند. اگر رطوبت واقعاً کم باشد، برگ‌ها قطعاً ظاهر خود را تغییر خواهند داد. آن‌ها ممکن است شروع به زرد شدن کنند یا لبه‌های آنها خشک شود.

سنجش میزان رطوبت گیاه با توجه به ظاهر برگهای آن

به ظاهر برگهای گیاهان توجه کنید. شما به راحتی می‌توانید میزان رطوبت مورد نیاز آنها را از این طریق دریابید. به عنوان یک قاعده کلی هرچه برگها نازک‌تر باشند، نیاز گیاه به رطوبت بیشتر می‌شود. برگهای ضخیم، گوشتی یا مومی یا آنهایی که با مو پوشانده شده‌اند معمولاً نسبت به هوای خشک ایمن سازی می‌شوند. در حالی که ساکولنت ها و کاکتوس‌ها می‌توانند با شرایط بسیار خشک تری کنار بیایند.

چگونه رطوبت مناسب گیاهان آپارتمانی خود را حفظ کنیم؟

برای مقابله با رطوبت کم در خانه چند کار را می‌توانید انجام دهید. یک راه حل این است که برگهای گیاهان را ترجیحاً صبح و با آب ولرم اسپری کنید.

یک ترفند مفید دیگر این است که گیاهانی را که رطوبت بیشتری را دوست دارند در بشقابی پر از سنگریزه و آب نگه دارید. اینکار باعث ایجاد محیط مرطوب در اطراف گیاه می‌شود، در حالی که از عدم نشستن آن در حوضچه آب اطمینان حاصل می‌شود و به طور بالقوه باعث جلوگیری از پوسیدگی ریشه می‌شود. نگهداری گیاهان در کنار هم می‌تواند سطح رطوبت را در اطراف برگها افزایش دهد و محیطی کوچک ایجاد کند که به افزایش رطوبت کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید با پوشاندن هر گل با یک گنبد شیشه‌ای یا پلاستیکی، یک گلخانه کوچک ایجاد کنید تا رطوبت در داخل آن حفظ شود. اگر واقعاً می‌خواهید آب و هوای گرمسیری را در خانه به گیاهان خود ارائه دهید، پس روی دستگاه‌های مرطوب کننده خانگی حساب کنید. دستگاه را در کنار گیاهانی که مرطوب‌ترین هوا را دوست دارند قرار دهید و بهشت واقعی را در اختیار آنها قرار دهید. همچنین از رطوبت سنج در خانه خود استفاده کنید تا بدانید چه زمانی باید رطوبت بیشتری را برای گیاهان خود تأمین کنید.

شاید پیش خود بگویید که چرا این همه به خود سختی بدهیم برای نگهداری گیاهان آپارتمانی؟ باید بگوییم که بهتر است نیمه پر لیوان را نگاه کنید و از فواید و خواص آن ها غافل نشوید. گیاهان آپارتمانی خواص بسیار زیادی دارند گه برخی از آن ها عبارتند از: تصفیه هوا، کاهش صداهای مزاحم، تولید انرژی مثبت و….

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به فواید و خواص گل و گیاه و اینکه چرا باید گیاهان آپارتمانی را به صورت آنلاین خریداری کنیم، میتوانید بر روی لینک کلیک کنید و مطالب را مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا