اهالی «سرکلاته» کردکوی در شوک قبوض نجومی آب/ مردم: خرید آب معدنی به‌صرفه‌تر است

اهالی «سرکلاته» کردکوی در شوک قبوض نجومی آب/ مردم: خرید آب معدنی به‌صرفه‌تر است

رویداد برتر/گلستان با ادامه صدور قبوض نجومی آب برای مشترکین روستای “سرکلاته” کردکوف، به نظر می رسد این چالش از سر مردم روستا بر طرف نشود.

سال گذشته بود که صدور قبوض نجومی آب باعث ناراحتی برخی از مشترکان روستای سرکلاته کردکوی شد و صدور قبوض آب از 400 هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان جمعیت این روستا را شوکه کرد.

در آن زمان مسئولان شرکت آب و فاضلاب گلستان یکی از دلایل افزایش قیمت آب را سکونتگاه های غیردائم اعلام کردند; دلیل آن برای روستاییان قانع کننده نبود و بسیاری از مشترکان اذعان داشتند که این صورتحساب 10 برابر مصرف معمول آنها است.

به نظر می رسد این چالش همچنان دردسر مردم روستای سرکلاته کردکوی را به همراه داشته باشد و اهالی این روستا از قبوض نجومی آب امسال گلایه دارند و انتظار دارند مسئولان به فکر رفع این مشکل باشند.

اهالی روستا می گویند وقتی با قطعی روزانه آب مواجه می شوند، صدور قبض با چنین قیمتی بی انصافی است.

از طرفی در حالی که چنین اتفاقاتی در روستاها می افتد، مدیران همیشه از پویایی روستاها، ماندن روستاییان در روستاها می گویند و با چنین قوانین سخت گیرانه ای قطعا مردم را از روستا بیرون می کنند.

یکی از اهالی روستای سرکلاته کردکوی از گرانی آب گلایه می کند: «به عنوان یکی از اهالی روستا فکر می کنم اگر آب معدنی را برای مصرف روزانه بخرم به صرفه تر و ارزان تر از پرداخت هزینه است. حساب های نجومی

وی ادامه داد: بارها مشکل خود را با مسئولان آب و فاضلاب شهرستان کردکوی و حتی فرماندار شهرستان مطرح کرده ایم اما در پاسخ می گویند خانه شما اقامتگاه موقت است. در روستا کار می کنم و کشاورزی می کنم.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: برخی از مصارف غیرخانگی سکونت و سکونت موقت است و اگر شخصی در روستای خود خانه داشته باشد و گاه به آنجا رفت و آمد داشته باشد، مصارف غیرخانگی محسوب می شود. اقامت دائم یا اقامت. هزینه ها بر اساس اقامت غیردائم دریافت می شود.

اردشیر سلطانیان در این باره به خبرنگار رویداد برتر گفت: اهالی شاکی از قبض آب از جمله افرادی هستند که به صورت موقت در این روستا زندگی می کنند، این افراد در شهر یا روستا خانه دارند اما از واحد مسکونی روستا به عنوان محل استفاده می کنند. . می ماند.

وی با بیان اینکه یک مشترک نمی تواند از دو یارانه آب استفاده کند، اظهار داشت: امکان ندارد فردی در گرگان یا شهر دیگری ساکن شود و یارانه آب دریافت کند و در روستا زندگی کند و در حالت دوم از این امتیاز برخوردار شود. اقامت دائم محسوب نمی شوند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: قیمت مصرف کنندگان آب تا 6 مترمکعب 3 هزار تومان و مصرف کنندگان بالای 6 مترمکعب 16 هزار و 800 تومان در هر مترمکعب است. متر خواهد بود

سلطانیان با اشاره به شکایت مستاجرینی که در صورتحساب ها وی به عنوان اقامتگاه موقت درج شده است، افزود: این قانون شامل مستاجران نمی شود اما در عین حال دو شکایت مبنی بر عدم حضور این فرد در منزل دریافت کردیم و بررسی های ما نشان داد که آب بود متر در 6 این مشترک ماه گذشته خوانده نشد.

وی با بیان اینکه 18 هزار و 500 مشترک در استان گلستان دارای سکونت موقت هستند، به خرید و فروش آب لوله کشی در برخی روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به ما اطلاع دهند و در صورت مشاهده هرگونه توزیع غیرمجاز، پلمپ و متخلف جریمه نقدی و به دادگاه معرفی می شود.

معاون خدمات و درآمد شرکت آب و فاضلاب گلستان تعداد مشترکان شهری را 310 هزار و تعداد مشترکان روستایی را 230 هزار مشترک اعلام کرد.

به گزارش رویداد برتر، در شرایطی که کمر مردم به دلیل تورم و گرانی معیشت خم شده است، به نظر می رسد این سیاست آب و فاضلاب در عوارض آب سکونتگاه های غیردائم، کلید آوارگی از روستاها باشد. .
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا