خبرهای کلی

آقای وزیراطلاعات! حواس‌تان به دولت هست؟

بر اساس نظرسنجی های انجام شده در داخل و خارج از کشور و همچنین اعلام معتبرترین سازمان های جهان، مردم ایران به آینده امیدوارند… دشمن از خارج از مرزهای کشور با تمرکز بر ترور، تخریب و جنگ سایبری، شرایط را برای افزایش جامعه و نارضایتی برای سرنگونی حکومت و نظام فراهم کرده است.

1- اینکه وزیر محترم اطلاعات – برخلاف رفتار برخی سیاستمداران و نمایندگان رسانه ها – دشمن را بیرونی خوانده و منتقدان داخلی (که سهم زیادی در آرامش کشور دارند) مقصر نمی دانند. کشور این روزها) چیز خوبی است. اگر این تعبیر را اصلاح روندی بدانیم که سال ها نخبگان جامعه را از نظام جدا کرده است، این رویکرد ارزشمندی است.

2- شکی نیست که دشمن می خواهد مردم را از آینده کشور ناامید کند، اما این موضوع امروز و دیروز نیست. سال‌هاست که این انگیزه را داشته‌اند، اما گاه رسانه‌های رسمی، فعالان سیاسی و فرهنگی کشور با تضعیف برخی دولت‌ها منجر به ناامیدی گسترده مردم شده‌اند و هرچند کمتر شنیده می‌شود که ایجاد ناامیدی را محکوم کنند. ; از بزرگان شورای هماهنگی تبلیغات که آقای وزیر در آن صحبت کردند.

3- داده های مربوط به بررسی های انجام شده توسط آقای خطیب در خصوص امیدهای مردم ایران به طور قطع موجود و قابل ارائه است. ارائه متن کامل این نظرسنجی ها می تواند خدمات بیشتری را برای دولت در پی داشته باشد و از سوی دیگر مورد توجه و بررسی مردم و کارشناسان قرار گیرد. امید به آینده نمی تواند توهمی و مانند سراب باشد. دارای پارامترهایی است که با اعلام و انتشار نظرسنجی می تواند نقش و جایگاه خود را روشن کند.

4- از جمله رفتارهایی که مردم را ناامید می کند، عملکرد دولتمردان است. البته اگر هر شعاری بدون عمل مطرح شود و ده ها یا صدها بار تکرار شود، قطعاً نتیجه آن امید نخواهد بود، بلکه رفته رفته جای خود را به ناامیدی خواهد داد. نمونه آن عملکرد وزیر سابق رفاه عمومی است که با سراب امید آمد و در پایان سران دولت از وی عذرخواهی کردند تا از ناامیدی بیشتر جلوگیری کنند.

5. وزیر محترم اطلاعات می گوید الان یک دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده و می خواهد اقتصاد را دگرگونی اساسی کند. هر کس دیگری این جمله را گفته، به صورت آرزو یا سخنرانی یا شعار بوده است، اما وقتی وزیر می گوید، فقط یک آرزو نیست، خبر است و می تواند تبدیل به «مطالبه» شود. جناب عالی بهتر از هر کس دیگری می داند که هر اقدامی که این خواسته را نقض کند ضد انقلاب و ضد مردمی است و احتمالاً وزارت اطلاعات به عنوان چشم و گوش باز کشور حواسش به دولت است که با همکاری (از اول انقلاب تا کنون) تصمیمات به موقع برای عزل مدیران ناکارآمد خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا