اقتصادی

اختصاص سهمیه اقلام اساسی برای هیات‌های مذهبی و مواکب

رویداد برتر/خوزستان معاون توسعه بازرگانی و صنعتی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از توزیع سهمیه اقلام اساسی و پرمصرف مورد نیاز تنظیم بازار در ماه های محرم و صفر در موکب ها، هیئت های مذهبی و موسسات خیریه خبر داد.

علی رحم کریمی در گفت وگو با خبرنگار رویداد برتر، اظهار کرد: از طریق وزارت جهاد کشاورزی، سهمیه هیئت های مذهبی، موکب ها و موسسات خیریه برای ایام محرم و صفر اعلام شده و این کالاها با هماهنگی اسلام بین مراکز توزیع می شود. . سازمان تبلیغات.

وی در خصوص تنظیم بازار استان نیز افزود: چهار کالای اساسی در این سهمیه ها برنج، مرغ، شکر و گوشت قرمز است. این سهمیه ها شامل 2972 ​​تن برنج هندی و تایلندی، 2783 تن مرغ منجمد، 1783 تن شکر و 297 تن گوشت قرمز است.

کریمی تصریح کرد: لیست اقلام مورد نیاز شهرستان ها به ما اعلام شده است و این کالاها را بر اساس مستندات مربوطه در اختیار شهرستان ها قرار می دهیم و این فرآیند با هماهنگی مرکز کنترل بازار شهرستان انجام می شود.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته بین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ها و سازمان جهاد کشاورزی حواله این اقلام صادر می شود تا اقلام در اختیار موکب ها، هیئت ها و خیران قرار گیرد.

کریمی درباره قیمت اقلام پرمصرف پذیرفته شده در ماه های محرم و صفر گفت: برنج هندی 1121 کیلویی 18500 تومان، برنج تایلندی کیلویی 12500 تومان، شکر کیلویی 21000 تومان، مرغ 48000 تومان قیمت گذاری شده است. کیلویی تومان

وی در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت متفاوت است و باید این موضوع ابلاغ شود. در حال حاضر هیچ سندی برای اعلام قیمت گوشت وجود ندارد اما حداکثر قیمت آن 120 هزار تومان است.

کریمی در مورد اینکه آیا این اقلام برای عموم مردم تبلیغ می شود یا فقط برای هیئت ها و موکب ها؟ وی بیان کرد: هنوز سهمیه جمعیتی اعلام نشده است، سهمیه های موضوعی اعلام شده برای تامین هیئت های مذهبی، موکب ها و موسسات خیریه در ماه های محرم و صفر در حال مذاکره برای اهدا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا