رویدادها

اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

سامانه مانیتورینگ هوشمند اعلام حریق ساختمان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان فوای شهرداری تهران، مدیرکل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و پلاسکو ارائه شد. شرکت ساختمانی.

به گزارش رویداد برتر، مهدی قینقی، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات مبین نت با اشاره به فعالیت شش ماهه با هدف راه اندازی اولین پروژه عملیاتی اینترنت اشیاء کشور، گفت: مهمترین جنبه راه اندازی دستگاه های هوشمند است. . وظیفه اپراتور مانیتورینگ اعلام حریق کوتاه کردن و دقیق تر کردن زمان اعلام حریق است که حتی در صورت عدم حضور شخصی در محل آتش سوزی به موقع و با کمترین عواقب امکان پذیر است.

غناقی اعلام کرد: تجهیزات اعلام حریق در فاز اول راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در اولین برج ماهواره ای، ساختمان پلاسکو و دو ساختمان مبین نت نصب می شود.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از سازمان فاوا، سازمان آتش نشانی و بخش خصوصی اظهار کرد: تهران اولین شهری است که وارد این عرصه شده است. اما در حال حاضر در حوزه هوش با عقب ماندگی جدی مواجه هستیم که به دلیل وجود نخبگان و وجود مهارت های لازم باید به نقطه خوبی در حوزه IT برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اطلاعاتی شهر تهران باید به شش عنصر انسان، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه شود، خاطرنشان کرد: الزامات اطلاعاتی را نمی توان به گزارش آتش سوزی محدود کرد. ; همچنین باید در قسمت هشدار سیل و زلزله فعال شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر هوشمند نیازمند زیرساخت است، گفت: یکی از مهم ترین نیازهای شهرهای هوشمند داشتن داده است و امیدواریم رهبری جدید شهر تهران از داده ها برای هوشمندسازی شهر تهران استفاده کند. ضمن حفظ حریم خصوصی افراد و ایجاد پل ارتباطی بین دستگاه ها و فراهم کردن زیرساخت ها، امکان نظارت در محدوده شهری را فراهم می کند.

در ادامه هادی محارنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ابراز خرسندی از آغاز به کار اپراتور پایش هوشمند آتش سوزی ساختمان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل شهردار تهران تمامی دستگاه های شهرداری از جمله سازمان فاوا موظف به ارائه اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معرفی فناوری ها هستند. مدرنیته سرلوحه مدیریت شهری قرار می گیرد و در این راستا سازمان فاوا شهرداری تهران برای تحقق ابعاد شهر هوشمند با سرعت بالا برنامه ریزی، تصمیم گیری سیاسی و تصویب معماری و فناوری مورد نظر می کند.

مدیر نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان معرفی شد

رئیس سازمان فوای شهر تهران افزود: سازمان فوای شهر تهران یک نهاد حاکمیتی، قانونگذار و برنامه‌ریز است، اما برای اجرای پروژه‌های هوشمند در شهر نیاز به اکوسیستم فناورانه در کشور است و در نظام جدید در این دوره به مدیریت شهری و فرصت های سرمایه گذاری در شهر خواهیم پرداخت.

محرنیا اعلام کرد: اخیرا در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهری، طرح پایش اعلام حریق هوشمند را به عنوان یکی از پروژه های سرمایه گذاری موفق بخش خصوصی با حمایت سه ضلع مثلث فاوا به عنوان بخش سیاست گذاری و تنظیم مقررات ارائه کردیم. ، آتش نشانی بخش به عنوان اپراتور و مبین نت. او به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی موفق بود.

وی تاکید کرد: در زمینه جذب بخش خصوصی و اتصال به اکوسیستم فناورانه، برنامه تنها جذب اپراتور نیست، بلکه علاوه بر لایه سرمایه گذاری، در لایه جذب فناوری با شرکت های متوسط ​​و کوچکتر نیز همکاری داریم.

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان اولین پروژه کاری شهر هوشمند در ایران است، ادامه داد: در استفاده از اینترنت اشیا با تاخیر مواجه هستیم. که به فرصت های بیشتری برای این بخش نیاز دارد تا بتواند آن را در شهر ارتقا دهد

در ادامه برنامه، قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مراسم راه اندازی اپراتور پایش هوشمند، اعلام حریق ساختمان را عاملی برای کاهش زمان بازدید از واحد عملیاتی دانست. ، یا امداد و نجات گفت: استاندارد ما بر اساس ثانیه ها و با حذف عامل انسانی است که سرعت عملیات در اعلام و اطلاع رسانی حریق قطعا افزایش می یابد.

محمدی با تاکید بر اهمیت راه اندازی اپراتور پایش هوشمند برای ساخت اعلام حریق در بازار تهران گفت: تشخیص به موقع حریق، نقشه ها و طراحی معماری به تیم عملیاتی این امکان را می دهد که بدانند به چه تجهیزاتی نیاز دارند و چقدر کارکرد دارند. راندمان.افزایش می دهد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز درباره راه اندازی اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان گفت: این مهم است که شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات ارائه این خدمات را به عموم مردم به نشانی قیمتی منصفانه، به طوری که با استقبال خوبی مواجه شود و خدمات آنها نه تنها محدود به روز اول باشد، بلکه به صورت کیفی و مستمر ارائه شود.

معاون شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان باید در سطح وسیعی در شهر تهران گسترش یابد و استفاده و کاربرد آن باید تمامی ساختمان ها و مناطق شهری را پوشش دهد.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران نیز با اعلام اینکه توجه به ایمنی و پیشگیری باید در اولویت سازمان آتش نشانی باشد، اظهار داشت: در حال حاضر 4 درصد از بودجه شهرداری تهران را سازمان آتش نشانی دریافت می کند. شهرداری. که بخش بزرگی از آن را نصب و توسعه منطقه عملیاتی الف تشکیل می دهد و این باید در رویکرد پیشگیرانه اعمال شود.

بابایی همچنین اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر استقرار و توسعه سامانه هوشمند مانیتورینگ حریق، استقرار سامانه هوشمند در ساختمان های شهرداری تهران در اولویت اول قرار گیرد.

مدیر نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان معرفی شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ ساختمان اعلام حریق را به سازمان فاوا شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت مبین نت تبریک گفت و گفت: بازار تهران در صورت بروز مشکلات فراوانی دارد. تصادف. از جمله دسترسی علت شلوغی، پیچیدگی آن، ازدحام می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، بنابراین هر شب ۲۵ سانتی متر مقوا کف بازار را می پوشاند که خطرناک است.
چمران با ادای احترام به شهدای آتش نشان کشور و به ویژه شهرداران فاجعه پلاسکو، گفت: باید اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ارتقا یابد تا ابتدا در ساختمان های بزرگ و سپس در منازل استفاده شود. “

در این مراسم کمیسیون مشترک راه اندازی اپراتور هوشمند پایش حریق به حامیان مهدی محبوبی و پیمان از کارشناسان سازمان فاوایی شهرداری تهران اعطا شد و مجوز بهره برداری به شرکت مبین نت داده شد.
به گزارش خبرنگار سایت شهری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مناقصه نصب دستگاه اعلام حریق هوشمند به منظور مدیریت بهینه را صادر کرد. آتش سوزی ها در آنلاین ماه 1400 پس از بررسی اپراتور نظارت و مدارک ارسالی، شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح انتخاب شد. به این ترتیب سازمان فاوایی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت ارتباطات مبین نت مجوز راه اندازی اپراتور هشدار (پایش هوشمند حریق ساختمان های تهران) را دریافت کردند و این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ها آغاز شد. پروژه های اینترنت اشیا در کشور و مانور نحوه اعلام حریق با حضور آتش نشانان در پلاسک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا