خبرهای کلی

تلاش برای درمان کووید خفیف

با توجه به اینکه هیچ داروی تایید شده ای برای درمان کرونا خفیف وجود ندارد، دانشمندان به دنبال درمان بیماران مبتلا به این نوع کرونا هستند.

به گزارش رویداد برتر خراسان وی نوشت: سازمان جهانی بهداشت برای کسانی که از عفونت شدید کرونا رنج می برند و یا در معرض خطر بستری هستند، روش درمانی خاصی تجویز می کند، اما متاسفانه هیچ دارو یا توصیه ای برای درمان ویروس خفیف کرونا نداده است.

گسترش بیماری ها را محدود می کند

شاید درمان گلودرد و بازگرداندن حس بویایی آسان به نظر برسد، اما داروهای خفیف کرونا ناشناخته هستند و پیشرفت در این مسیر می‌تواند نقطه عطفی در همه‌گیری کرونا باشد، زیرا چنین درمانی نه تنها نیروی انسانی را بازگرداند. در اوایل زندگی آنها، اما می تواند گسترش بیماری را محدود کند. عفونت های کمتر به معنای فرصت های کمتری برای جهش ویروس است. بنابراین، کشف دارویی برای درمان التهاب خفیف طوقه ممکن است از ظهور سویه‌های جدید جلوگیری کند.

همه ما در معرض خطر هستیم

مارک فلدمن، ایمونولوژیست در دانشگاه آکسفورد، به مزیت دیگری نیز اشاره می کند: «محققان با درمان ویروس کرونای خفیف، عوامل خطری که منجر به بیماری های جدی می شوند را کاملاً از بین می برند. درمان گسترده بیماری های خفیف می تواند جان افرادی را که نمی دانند در معرض خطر هستند نجات دهد. واقعیت این است که همه در معرض خطر هستند.»

تحقیقات درمان تاج خفیف

در اوایل سال 2021، زمانی که واکسیناسیون ها رو به افزایش بود و شیوع به سمت شیوع خفیف تر پیش رفت، محققان از افراد 30 ساله و بالاتر – از جمله کسانی که واکسینه شده بودند – نظرسنجی کردند تا ببینند آیا از داروهایی مانند فلووکسامین استفاده می کنند که برای درمان افسردگی استفاده می شود یا خیر. ، می تواند به افراد کمک کند تا از کووید-19 خفیف عبور کنند. محققان بررسی کردند که آیا این درمان ها علائم بیماران را زودتر برطرف می کند و به آنها کمک می کند تا سریعتر به زندگی خود بازگردند.

در آزمایشات، نه ایورمکتین و نه داروی ضد آسم فلوتیکازون تحت شرایطی که تیم آزمایش کردند، بهبودی را تسریع نکردند.

نوع جدیدی از آنتی ویروس در راه است

اگرچه آزمایش‌های قبلی جواب ندادند، اما دانشمندان معتقدند که نوع جدیدی از داروی ضد ویروسی می‌تواند کووید-۱۹ خفیف را درمان کند. اکثر ویروس ها برای رسیدن به شکل سه بعدی خود به مولکول های قند نیاز دارند و از میزبان خود برای شکل دادن به این مولکول ها استفاده می کنند. قندهای اصلاح شده به نام iminosugars می توانند در تشکیل ذرات ویروس اختلال ایجاد کنند. دکتر فلدمن، یکی از محققان این پروژه که ایمینوسکر تولید می کند، می گوید: “آنها می توانند سیر بیماری و تکثیر و انتشار ویروس را محدود کنند و کاندیدهای خوبی برای درمان خفیف کووید-19 هستند. زیرا آنها می توانند سیر بیماری و تکثیر و انتشار ویروس را محدود کنند. به جای اینکه مستقیماً یک ویروس را هدف قرار دهند، مولکول های میزبان را از بین می برند، بعید است که مقاومت ایجاد کنند – این دقیقاً همان چیزی است که بیماران می خواهند.

Emergent BioSolutions، یک شرکت داروسازی مستقر در Gaithersburg، مریلند، اخیراً مشخصات ایمنی iminosugars را آزمایش کرد و راه را برای آزمایش‌های بالینی هموار کرد. ریموند دوک، استاد دانشگاه آکسفورد که در توسعه iminosugars نقش دارد، می‌گوید: «چنین آزمایش‌هایی را می‌توان ظرف دو سال تکمیل کرد.

تحقیقات ادامه دارد

میلز که محقق اصلی کارآزمایی TOGETHER است که هدف آن یافتن داروهای مقرون‌به‌صرفه برای درمان است، می‌گوید: «اگر پزشکان انگیزه‌ای برای تجویز دارو برای شرایط خفیف‌تر نداشته باشند، بعید است که تحقیق در مورد چنین داروهایی مفید باشد. کووید 19. وی از سازمان بهداشت جهانی خواست که به درمان ویروس کرونای خفیف به اندازه درمان ویروس کرونای شدید توجه کند.

منبع: طبیعت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا