خبرهای کلی

فواید پیاده‌روی سریع – رویداد برتر

پیاده روی تند یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی آهسته دارد.

به گزارش رویداد برتر همشهری او نوشت: “فعالیت بدنی لازم نیست پیچیده باشد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید. فواید پیاده روی منظم بر سلامت و تندرستی ما شگفت انگیز است و خبر خوب این است که که پیاده روی می تواند به شما در رسیدن به وزن متعادل و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق و خو کمک کند. فعالیت، آسان و رایگان است و به تجهیزات یا مهارت خاصی نیاز ندارد، اما اغلب به عنوان یک فعالیت بدنی نادیده گرفته می شود.

برای بهره مندی از مزایای پیاده روی باید اصول صحیح آن را بیاموزیم و بی هدف و بدون برنامه راه نرویم. به این ترتیب، هر چه منظم تر و مداوم تر برویم، منافع بیشتری نصیب ما می شود. از جمله دستیابی به وزن طبیعی بدن، کاهش چربی بدن، افزایش ظرفیت قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس. پیاده روی در ابتدای روز می تواند به شما احساس سرزندگی و شادابی بدهد. قرار گرفتن در معرض انرژی صبحگاهی، ریتم طبیعی بدن شما را تنظیم می کند. چرخه خواب و بیداری را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پیاده روی تند یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی آهسته دارد. راه رفتن تمپو را می توان با سرعت های مختلف انجام داد. بنابراین هرگز خسته کننده نیست و می تواند علاقه به دویدن را برای مدت طولانی حفظ کند. گنجاندن برنامه روزانه پیاده روی سریع می تواند در افزایش ظرفیت قلبی عروقی بسیار موثر باشد. از آنجایی که پیاده روی تند ضربان قلب شما را در محدوده بالاتری نسبت به پیاده روی آهسته قرار می دهد، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت کرده و به چالش می کشد. با پیاده روی سریع و مداوم می توانید قدرت عضلانی خود را چند برابر کنید و مفاصل خود را تقویت کنید. یک برنامه منظم پیاده روی سریع می تواند خستگی ذهنی را کاهش دهد و انگیزه را افزایش دهد، تمرکز را بهبود بخشد و سفتی بدن را تسکین دهد.

نکته اول: برای محافظت از مفاصل خود، مطمئن شوید که کفش مناسب بپوشید. به خصوص اگر روی یک سطح سخت و ناهموار می روید.

نکته دوم: سرعت پیاده روی تند با شدت متوسط ​​برای بزرگسالان زیر 60 سال حدود 100 قدم در دقیقه یا حدود 5 کیلومتر در ساعت است.

پوشیدن کفش مناسب اولین اصلی است که باید رعایت شود، همه کفش ها برای پیاده روی مناسب نیستند. کفش نامناسب باعث التهاب پا، کشیدگی عضلات و زانو درد می شود. «کفش راست، کفشی است که قوس پا را به خوبی نگه دارد، سبک باشد و در عین حال پایه خوبی داشته باشد».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا