خارجی

لزوم اجرای طرح‌های توسعه‌ با پیوست علمی فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، بهروز ناصری در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مدیریت دانشگاه برگزار شد، بیان کرد. . معاونین و روسای واحدها و مراکز دانشگاهی استان: واحدها و مراکز آموزشی شهرستان ها باید در مرکز حل مشکلات کمک به مسئولان باشند. دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است و مورد اعتماد مسئولان سطح اول کشور و مردم است و باید در کنار فعالیت های دانشگاهی و پژوهشی معطوف به حل مشکلات در خدمت مردم باشد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در منابع گفت: در قالب ماموریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و کمک به توسعه استان شامل فعالیت های پژوهشی و علمی، فناوری و نوآوری در حوزه آب و خاک، نفت و گاز است. و غیره، استان به خواندن بیشتری نیاز دارد. وارد شوید و به امید استان کمک کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: هر طرح توسعه ای که در ایلام اجرا می شود باید علاوه بر ظرفیت آموزشی، امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی فراوان، پیوندهای علمی و فرهنگی داشته باشد تا سرمایه علمی و اعتماد مردم پشتوانه این طرح باشد. مدیران واحدهای دانشگاهی باید به نیازسنجی، نظارت و رفع اولویت ها و مشکلات عمرانی شهرها بپردازند.

لزوم اجرای طرح های توسعه علمی و فرهنگی

رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام نیز گفت: مردم نسبت به فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی و به ویژه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوشبین هستند. فعالیت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی احترام به مردم، احترام به مشتریان و به ویژه دانشجویان به عنوان امید ایران اسلامی است.

حجت الاسلام امیر هادی زاده افزود: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین عناصر در تبیین بیانیه راهبردی گام دوم و پاسداری از دستاوردهای بزرگ نظام و پاسداری از این توانمندی هستند. باید در راستای جهاد تبیین مسائل مهمتری را مطرح کند

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و به ویژه اربعین حسینی گفت: انقلاب اسلامی برخاسته از مکتب، روش و روش امام حسینی بوده و در سال های گذشته در ایام اربعین رحمت خدا بر او باد. مردم استان ایلام میهمان شایسته زائران امام بودند، حسین پذیرای میلیون ها بازدیدکننده بود و مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان نهاد علم فرهنگی برآمده از انقلاب اسلامی در خدمت مردم باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان ایلام افزود: توجه به شخصیت ممتاز امام حسین (علیه السلام) آنقدر خارق العاده است که در روایات مختلف آمده است که خداوند متعال قبلا به قبلی ها اطلاع داد پیامبران درباره این شخصیت و ماجرای شهادت او، از این رو می‌توان گفت که امام حسین علیه‌السلام نه تنها در محوریت جانشینان خود، بلکه در محور اسلاف خود قرار داشت.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران گفت: در شرایط کنونی جلوه دیگری از توسل حسینی آشکار شده است که به گفته دنیا می تواند همگرایی جهانی ایجاد کند. امروز همه باید تلاش کنیم تا هیجان پیاده روی اربعین را افزایش دهیم. گاهی باید با زبان دیگران را به مشارکت در این راه تشویق کنیم، گاهی باید شرایط حضور دیگران را فراهم کنیم و گاهی از جان و مال خود دریغ کنیم; زیرا در آن زمان که می گفتیم «بابی آنته، امی، نفسی و مالی» باید بدانیم که امروز کارزار حق و باطل است و یاری در راه امام حسین علیه السلام به حقیقتی که آن حضرت آن را در این راه قرار داده است. زندگی شیرین

انتهای پیام/4062/

دکمه بازگشت به بالا