خارجی

مقامات آمریکایی با طالبان دیدار می‌کنند

وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که معاون وزیر خزانه داری و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان در سفر به ازبکستان با نمایندگان طالبان افغانستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش رویداد برتر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا و توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان افغانستان درباره مشکلات اقتصادی پیش روی این کشور جنگ زده گفتگو می کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: به تاریخ 27 جولای سال جاری، برایان نلسون و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با طالبان دیدار و در مورد چالش های اقتصادی پیش روی این کشور و مردم آن گفتگو خواهند کرد.

این دیدار در جریان سفر هیئت آمریکایی به ازبکستان انجام می شود.

توماس وست و رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور زنان، دختران و حقوق بشر در افغانستان امروز و سه شنبه در کنفرانس بین المللی افغانستان شرکت خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: در جریان این کنفرانس، هیئت آمریکایی به جامعه بین المللی می پیوندد و بر حمایت مستمر و بی چون و چرای خود از مردم افغانستان تاکید می کند و از طالبان افغانستان می خواهد که به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند. افغانستان و جامعه جهانی باید بر این امر پافشاری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه جهانی به دنبال افغانستانی فراگیر، صلح آمیز و با ثبات است که به حقوق بشر و آزادی های اساسی همه مردم این کشور از جمله زنان و نیز گروه ها و جوامع مذهبی و قومی احترام بگذارد. و برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک افغانستان بدون تهدید است.

آمریکا در اوت 2021 افغانستان را ترک کرد و راه را برای قدرت گرفتن مجدد طالبان در آن کشور هموار کرد. اقدامی که منجر به بی ثباتی اقتصادی و کمبود مواد غذایی شد و افغانستان را تا مرز بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی پیش برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا