سلامت و دانش

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

طبق گزارش شفاف دکتر بهرام عین اللهی در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران با اشاره به توسعه دنیای فناوری اطلاعات و حوزه نرم افزارهای هوشمند در جهان وی تاکید کرد: در حالی که دنیا در حال جهش نرم افزاری است و هر لحظه ابزارها و تکنیک هایی در این زمینه به وجود می آیند، دانشگاه های ما باید از همه ظرفیت های فناوری خود استفاده کرده و آنها را به روز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مگا کامپیوترها و هوش مصنوعی در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته است و باید در این زمینه نوآور باشیم تا خدمات نظام سلامت در سریع ترین زمان ممکن به مردم ارائه شود. الگویی از دسترسی عادلانه و هوشمند.”

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص های ارزیابی روسای دانشگاه ها را توسعه فناوری اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت های فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه دانشگاه ها به ویژه علوم پزشکی رویکردی منسجم همه جانبه داشته باشند. هماهنگی با وزارت بهداشت به عبارت دیگر باید به سمت ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعاتی در کشور حرکت کنیم. بنابراین، آنارشیسم اطلاعاتی باید پایان یابد و همگونی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عین اللهی به نقش فناوری اطلاعات در نظارت و ارزیابی اشاره کرد و اظهار داشت: به راحتی می توان نظارت و ارزیابی را با نرم افزارهای پیشرفته هوشمند کرد.

نسخه نویسی الکترونیکی، زمینه ساز افزایش بهره وری و کاهش هزینه هاست

وی با اشاره به اجرای برنامه نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک نشان داد که می توان هزینه ها را کاهش داد و بهره وری را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر هوشمندسازی درمان تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای هوشمندسازی سیستم های حوزه درمان دقت ویژه ای شود. زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچگی اطلاعات خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت پژوهش جامع بودن، صحت، صحت و به روز بودن اطلاعات و داده ها است که در دسترس بودن آنها کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری در نظام سلامت را بهبود می بخشد.

عین اللهی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به گستردگی و حجم کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای حمایت از طرح‌های خوب در این حوزه، جشنواره‌ای مانند جشنواره‌های فارابی، خوارزمی و رازی سالانه برگزار و بهترین پژوهش‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها انجام شود. در فناوری اطلاعات سپاسگزار باشید

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالگرد جنایت ناوگان متجاوز آمریکا بر فراز آب های خلیج فارس علیه هواپیمای مسافربری ایران، اظهار داشت: مدعیان دروغین حقوق بشر بزرگترین فجایع تاریخی را رقم زدند. و نشان داد که به کودکان و زنان بی گناه نیز رحم نمی شود.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران مانند سایر کشورهای جهان دو سال و چند ماه است که با کرونا مبارزه می کند و فعالان حقوق بشر ملت ایران را از دارو و تجهیزات محروم کرده اند. در این شرایط محروم گفتند داروها و تجهیزات تحریم نیستند. اما بانکی وجود نداشت که از طریق آن دارو و تجهیزات بخریم و از طریق آن پول پرداخت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا