ورزش

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اندیشکده «مهدوی در آینه غدیر» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: «مهدوی در آیینه غدیر است». واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. چون این ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام (ص) در روز عید غدیر، حضرت علی (علیه السلام) را به جانشینی و جانشینی خود برگزید و در واقع مهمترین را به جا آورد. رسالت نبوت اوست و از این رو این واقعه بزرگ بسیار مهم است.

عید غدیر با تلاش جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود دست یافت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید غدیر که برترین و عالی ترین عید بود، به جایگاه واقعی خود نزدیک شد و نظام اسلامی دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر توجه و اولویت ویژه‌ای به مردمی‌سازی و تعمیق آموزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که دارای یک باور معنوی و دینی مشترک است، داشته است.

سید حسن هاشمی با تاکید بر پیگیری مسئولان دانشگاه در امور معنوی، دینی، اخلاقی و تربیتی و همچنین ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس یافته بسیار مهم گام دوم انقلاب به عنوان بیانیه تربیت اجتماعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری و در ابتدای ورود به دهه پنجم فعالیت خود دومین رویداد ملی با عنوان «عصر امید» را با حضور 3 نفر برگزار کرد. هزار شرکت فناوری خلاق ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. به فضل الهی و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و مسئولین و تلاش و درخشش دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به یکی از مؤسسات جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با 35 رشته ویژه دکتری و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به گزینه ای مطلوب برای متقاضیان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه همانطور که با برنامه های فرهنگی، دانشی و بصیرتی خود نقش و سهم موثری در تسریع رشد علمی کشور داشته است، مجدانه در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقای توسعه علمی کشور نیز تلاش می کند. کشور. آموزه های مکتب وحی است و توجه ویژه ای به برپایی گام دوم انقلاب دارد.

عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر (عج) همچنین بیان کرد: در روز عید غدیر خم ولایت فقیه امیرالمومنین علی (ع) توسط رسول گرامی اسلام حضرت به مسلمانان ابلاغ شد. . خاتمی مربت محمد مصطفی (ص).

علی شریفی با بیان احادیث و روایاتی که منابع معتبر شیعه و سنی در این باره ذکر کرده اند، با ذکر آیه ابلاغ و ختم در قرآن کریم، گفت: عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ منابع اجتماعی و اهل سنت است. توسعه سیاسی جامعه مسلمانان است و به عنوان ادامه خط نبوت تلقی می شود. اساساً تحقق دین خود حجت خداست و در واقعه غد نیز تکلیف امت اسلامی به هدایت و حکومت تعریف شد.

وی در پاسخ به سوالات حاضران در جلسه تاکید کرد: باید مراقب باشیم که دشمنان و مخالفان با ایجاد شبهات واهی باعث سقوط ایمان نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا