ورزش

هر کس با اسکوچیچ هم سو نیست جمع کنه بره خونه‌شون!

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر؛ خداداد عزیزی در واکنش به خبر اخراج دراگان اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: هرکس بهترین رکورد صعود به جام جهانی را داشته باشد اوج نامردی است. و جهل اگر شانس جام را به او ندهیم.” یک سری اتفاقات در فوتبال ما می افتد که در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد. فوتبال عجیبی داریم. دلال ها چند سالی است که در فوتبال ما چمباتمه زده اند. و حالا با پرونده اسکوچیچ مربیان تیم ملی را که کاشته اند نیز تحت الشعاع قرار می دهند

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در لیگ ما تاجرها هر کاری می خواهند انجام می دهند. قیمت بازیکنان به 15 و 20 میلیارد تومان افزایش یافت. سوال من این است که آیا واقعا بازیکنان 20 میلیارد دلاری در لیگ برتر ما حضور دارند؟ وقتی باید به بازیکنی که 15 بازی می کند و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می شود، 20 میلیارد بدهی. این هزینه ها توسط دلالان و مدیران باشگاه های دولتی مدیریت می شود.

عزیزی در خصوص کم کاری دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: مثل این است که می خواهیم عده ای ما را مجبور کنند. یکی مثل اسکوچیچ که حرفی از حقش نمیزنه هر روز به عنوان جانشین معرفی میشه ولی یکی مثل کی روش با ترکمنچای یا گلستان قرارداد بست. حالا من تعجب می کنم که چگونه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش فراموش کرده اند که چه کسی با ما چه کرده است. او جامعه فوتبال را نه فدراسیون و نه وزیر ورزش را یک فرد نمی دانست. کی روش هیچ کس را به عنوان یک شخص در نظر نمی گرفت. من تعجب می کنم که کی در مورد روش صحبت می کند. آیا دوست دارید به شما بخندند؟

وی یادآور شد: میرشاد مجدی و انجمن فوتبال از اتفاقاتی که در زمان سرمربیگری کی روش رخ داد مطلع هستند. کی روش قبل از جام جهانی روسیه تیم ملی را برای اردو به روسیه برد. قیمت کمپ 3 میلیون تومان بود. این همه غارت اموال اتحاد صورت گرفته است، اما باز هم چه کسی در مورد آن صحبت می کند؟ در آن زمان، اگر بازیکنان صبحانه را با دلار می خوردند، اگر برای ناهار و شام کباب 100 دلاری می گذاشتند، روزی 90 هزار دلار خرج می کردند. مجموع 1 میلیون دلار خواهد بود. ما 500 هزار دلار برای بازی های دوستانه و 500 هزار دلار برای سایر هزینه ها پرداختیم. یک میلیون دلار دیگر کجا رفت؟ انجمن ما اکنون 300000 دلار باقی مانده است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در بحث فنی روش حرفی ندارم. ما مستعمره کی روش بودیم. آیا می خواهید دوباره مستعمره شوید؟ اگر می خواهید آن را برگردانید. مقابل انگلیس و آمریکا با چه کسانی و چگونه خواهد بود؟ چه تضمینی وجود دارد که بتوانیم نتیجه گیری کنیم؟ همین نتیجه را برونکو در سال 2006 و جلال طالبی در جام جهانی 1998 روسیه و برزیل به دست آوردند، یعنی در مرحله گروهی حذف شدیم.

عزیزی با بیان اینکه مشکل بازی های تدارکاتی قوی مربوط به اسکوچیچ نیست، گفت: تیم های قوی با ما بازی نمی کنند. اگر بخواهند بازی کنند، پول کلانی می خواهند که ما نداریم. آیا در دوره های قبل بازی های «کثیف» انجام می دادیم؟ با سیرالئون که بازیکنانش در تهران دمپایی می پوشیدند، بازی نکردیم؟ چطور می توانیم اسکوچیچ را مقصر بدانیم بنده خدایی که در شرایط ما موفق شد و با بهترین نتیجه به جام جهانی رفت اما او را مقصر نمی دانیم. کی و چه تیم هایی بازی کردیم؟

وی سپس خطاب به وزیر ورزش تاکید کرد: آقای سجادی که خودش ورزشکار است می داند که اگر دلال ها دنبال شخص دیگری هستند، شما باید در مقابل دیگری تعظیم کنید. اگه حاضری و کمرت خم شده کی روش میاری!

عزیزی تاکید کرد که با حضور “شق القمر” در جام جهانی این اتفاق نمی افتد. در شرایط فعلی هیچ اتفاقی برای ما در جام جهانی نمی افتد. شانس ارتقاء ما برابر با 2014 و 2018 است. الان فرصت داریم ولی نظر شخصی من این است که ربطی به آوردن این و آن ندارد.

گفت: ما فیفادی را برنامه ریزی نکردیم. این ربطی به تغییر مربی ندارد. بهترین مربی را بیاورید. وقتی بازی فیفا نداریم آقای ایکس یا حتی ژوزه مورینیو می خواهند چه کار کنند؟ کارگزاران معروف هستند که مشغول هستند. تعجب می کنم که میرشاد مجدی وارد بازی دلال ها شده است. شما نباید بازی کنید. خب رشته سجادی فوتبال نیست ولی گول دلال را نخورید. من رابطه خوبی با اسکوچیچ ندارم اما تیم ملی با او بهترین نتایج را گرفت.

آنها می گویند که رختکن تیم ملی و برخی بازیکنان بزرگ با اسکوچیچ سازگار نیستند. خداداد عزیزی در واکنش به این اظهارات گفت: فرقی نمی کند رختکن هم راستا باشد یا نه. من کاری به بازیکنان ندارم. خنده دار است که ما آن را مطرح کردیم. به جهنم! اسکوچیچ اولین فرد فنی ماست. همه برای رفتن به خانه آماده نیستند. ما از چه می ترسیم؟ آیا وقتی نگران همسویی هستیم می خواهیم جام جهانی را ببریم؟ این تیم ملی ایران است. این تیم برای همه است. فرقی نمی کند کسی همسو شود یا نه.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: به دوستان ما نمی خورد اما هیئت مدیره ای داریم که بین آنها جنگ است و همه روی هم شمشیر می کشند.

عزیزی با بیان اینکه هیئت مدیره از این اتفاقات بی خبر است، گفت: پس کی می داند؟

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا